• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99040906790

رئیس پلیس راه استان:

۱۲ درصد تصادفات خراسان شمالی در محور بجنورد به گلستان رخ می‌دهد

۱۲ درصد تصادفات خراسان شمالی در محور بجنورد به گلستان رخ می‌دهد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: ۱۲ درصد تصادفات استان در محور بجنورد به جنگل گلستان، ۲۰ درصد بجنورد تا فاروج و ۱۷ درصد هم در محور اسفراین و راه های فرعی رخ می دهد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان اظهارکرد: عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، تخطی از سرعت مجاز و رعایت حق تقدم از مهمترین عوامل بروز تصادفات درون شهری و برون شهری در این استان محسوب می شود.

وی افرود: باید مسئولان به منظور احداث هرچه سریعتر محور بجنورد به جنگل گلستان اقدام کنند تا کمتر شاهد تصادفات و مرگ و میر در این محور باشیم ضمن اینکه در برخی از تصادفات در کروکی ها نبود محورمناسب و یا متولی امر نیز مقصر شناخته شده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون جانباختگان حوادث رانندگی هم در حوزه درون شهری وهم در حوزه برون شهری در سطح استان ۲۰ درصد کاهش داشته است، گفت: در طول این مدت تصادفات فوتی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جانباختگان تصادفات درون شهری نیز در طول این مدت ۴۲ درصد کاهش داشته است، افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد فوتی ها نیز در این مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است.

حسین زاده با بیان اینکه تصادفات جرحی در حوزه درون شهری با کاهش ۳۵ درصدی همراه بوده است، عنوان کرد: تصادفات خسارتی نیز در این مدت ۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۳۱ فقره تصادف فوتی در سطح استان به وقوع پیوسته است، ادامه داد: در همین مدت متاسفانه ۴۰ نفر جان خود را در اثر تصادفات جاده ای از دست دادند.

وی یادآورشد: امسال برای ۱۵۹ هزار و ۸۵۹ خودرو اعمال قانون شده که طی آن یک هزار و ۷۲۲ خودرو و دو هزار و ۹۰ موتورسیکلت متخلف توقیف و ۹ فقره نیز  اعمال تبصره ۳ ماده ۱۴ قصور دستگاه ها داشتیم.

حسین زاده افزود: همچنین در این مدت دو هزار و ۶۷۵ فقره گواهینامه صادر شد و برای پنج هزار و ۷۹۴ خودرو شماره گذاری انجام گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha