• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99040805540
  • خبرنگار : 30077

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در صنعت و معدن استان سمنان

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در صنعت و معدن استان سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های متعدد جهاددانشگاهی جهت شکوفایی و توسعه صنعت و معدن استان سمنان تأکید کرد.

علی تشنه دل در نشست با رئیس و معاونین جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: توسعه استان سمنان با یک خلأ جدی روبروست، متأسفانه نقش دانشگاه ها در توسعه بسیار کمرنگ است و جهاددانشگاهی با ظرفیت های متعدد و شاخه های خدماتی مختلف می تواند این خلأ را پر کند.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد خوش نام از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بوده است، افزود: این نهاد انقلابی در ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، بالنده شده است و شاخه های خدماتی مختلف در این نهاد ایجاد شده است که در همه عرصه ها اعم از آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، علمی و تحقیقاتی برای کشور و نظام دستاوردهای بزرگی داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در حوزه صنعت و معدن استان و همچنین شکوفایی آن ضرورت دارد از امکانات موجود در استان و ظرفیت های بدیع و نو مانند ظرفیت های پژوهشی، آزمایشگاهی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی استان سمنان بهره ببریم.

تشنه دل اظهار کرد: ضرورت دارد برای معرفی ظرفیت های استان و  توسعه هر چه بیشتر استان، هم افزایی وجود داشته باشد، در حوزه آموزش اصناف، اجرای طرح های افکارسنجی و نظرسنجی، اجرای طرح های پژوهشی و فناورانه و اقدامات رسانه ای از ظرفیت های موجود در جهاددانشگاهی کمک خواهیم گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست گفت: امروزه همه بر این نکته اجماع نظر دارند که صنعت و معدن محور اصلی توسعه استان سمنان است، مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان نیز با بسته های خدمات تخصصی متنوع در جهت تحقق بخشیدن به اهداف توسعه ای در استان سمنان اعلام آمادگی می کند.

حسن رهایی افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های جهاددانشگاهی متنوع است، یکی از مهمترین ظرفیت های جهاددانشگاهی در حوزه خدمات تخصصی پژوهشی و فناورانه است که در این حوزه و خصوصاً جهت شکوفایی صنعت و معدن استان آماده ارائه خدمات تخصصی هستیم.

وی اظهار کرد: مرکزتخصصی زمین شناسی و معدن جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این حوزه فعالیت دارد و آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی همکار اداره کل استاندارد استان سمنان نیز در جهاددانشگاهی استان در این راستا فعالیت می کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از آمادگی این نهاد برای اجرای طرح های پژوهشی و فناورانه در حوزه معدن زئولیت در استان سمنان خبر داد و گفت: در حوزه آموزش کوتاه مدت، آموزش صنوف، دوره های آموزش کوتاه مدت برای صنوف و کارکنان، طرح های نظرسنجی و افکارسنجی و فعالیت های متعدد فرهنگی نیز جهاددانشگاهی استان سمنان آماده همکاری است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha