• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040403725
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار گلپایگان:

کنگره ۶۰ برای کمک به معتادان گلپایگان راه اندازی شد

 کنگره ۶۰ برای کمک به معتادان گلپایگان راه اندازی شد

ایسنا/اصفهان فرماندار گلپایگان گفت: گلپایگان خاک مستعدی دارد، می‌توان در آن هم گندم کاشت و هم گل (ماده مخدر)، اگر کسی از محل کاشت این ماده مخدر مطلع شد اطلاع رسانی کند، این آدم فروشی نیست و یک تکلیف است.

حسین یارمحمدیان امروز (چهارشنبه-چهارم تیرماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: متاسفانه روند تقاضا و افزایش مواد مخدر در جهان مشهود است. اکنون ۲۷۱ میلیون نفر در جهان حداقل یک بار ماده مخدر مصرف کرده‌‎اند. در طول ده سال اخیر انواع مواد مخدر دو برابر شده است و اکنون شاهد بیش از ۸۰۰ نوع ماده مخدر در سطح دنیا هستیم.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه مواد مخدر یک ابزار سیاسی و اقتصادی در دست سوداگران است و یکی از اشکالات این است که مواد مخدر به سمت شیمیایی حرکت کرده و برای همه نگرانی وجود دارد. متاسفانه فروشندگان مواد مخدر نیز از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، فرماندار گلپایگان گفت: همسایه کشور افغانستان هستیم که در دو سال گذشته در این کشور ۶ هزار و ۴۰۰ تن مواد مخدر تولید شده است، این یک فاجعه است.

یارمحمدیان افزود: بخشی از مواد مخدر مربوط به تهاجم فرهنگی است که سبب تزلزل در کشور می‌شود، از سوی دیگر استکبار از این طریق می‌تواند روی مسائل سیاسی کشور تاثیر بگذارد. همچنین برخی جوانان می‌خواهند با مصرف مواد مخدر استرس و اضطراب خود را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه چندین هزار میلیارد پول برای مواد مخدر مصرف می‌شود که می‌تواند در زمینه‌های مختلف هزینه شود، تصریح کرد: کشوری که معتاد داشته باشد از نظر امنیتی آسیب پذیر می‌شود. متاسفانه در گلپایگان هم اعتیاد وجود دارد و در درجه اول خانواده‌ها باید برای رفع آن کمک کنند.

فرماندار گلپایگان نهادهای غیردولتی را حلقه وصل مردم و حکومت دانست و یادآورشد: کنگره ۶۰ برای کمک به معتادان در شهرستان راه اندازی شده است، مجوز این مجموعه را دو هفته‌ای صادر کردیم. ظرفیت هماهنگی در شهرستان وجود دارد و همه با یکدیگر همدل هستیم و در راستای توسعه شهرستان گام برمی‌داریم.

یارمحمدیان با بیان اینکه فرمانداری دستگاه هماهنگ کننده است و نه اجرایی، خاطرنشان کرد: جزء معدود شهرستان‌هایی هستیم که حتی یک جلسه شورای مواد مخدر از برنامه عقب نیستیم. یک ماه در ورودی گلپایگان از سمت خمین ایستگاه کنترل راه اندازی کردیم و بسیار مثمر ثمر بود و افرادی دستگیر شدند، سه ماه دیگر این ایستگاه کنترل تمدید شد.

وی تصریح کرد: از بودجه‌های تملک دارایی بودجه زندان شهرستان را در سال ۹۸، ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دادیم. زندان شهرستان مرتب و تمیز است و کرامت انسانی در آن رعایت می شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha