• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99040301910
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

۱۲۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی کردستان با حکم قضایی رفع تصرف شد

۱۲۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی کردستان با حکم قضایی رفع تصرف شد

ایسنا/کردستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال ۲۲۴ فقره پرونده برای متصرفان تشکیل و ۱۲۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی این استان با حکم قضایی رفع تصرف شد.

سعدی نقشبندی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این میزان رفع تصرف بر اساس اجراییه صادره واحدهای اجرای احکام دادگستری شهرستان‌ها انجام شد.

وی افزود: برای اجرای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی ۱۷ فقره پرونده به میزان ۵۱ هزار و ۶۵۵ کیلوگرم تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: در این مدت جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع  درختان ۴۱ فقره پرونده و به میزان ۱۷ هزار و ۱۶۳ اصله درخت و نهال بوده و همچنین در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۳۱ فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شده است که عملکرد اداره کل در این خصوص در مقاسیه با مدت مشابه بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

نقشبندی ذکر کرد: با هدف برخورد با تخریب و تصرف در اراضی منابع طبیعی تاکنون ۱۴۹۴  فقره پرونده و برای مساحت ۲۸۵ هکتار تشکیل شده که در اجرای مفاد ماده ۵۵ و تخریب و تصرف عدوانی بوده که این مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ فقره افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، گفت: در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است و انتظار می‌رود  مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کنیم.

سعدی نقشبندی عنوان کرد: گرمای زودهنگام و پوشش گیاهی مناسب با توجه به پراکنش مطلوب بارندگی‌ها باعث شد تا آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان زودتر از سال گذشته آغاز شود.

وی با بیان اینکه شروع آتش‌سوزی‌های امسال از ۹ خرداد ماه بوده است، افزود: تاکنون ۳۳ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان روی داده که طی آن ۱۳۷ هکتار شامل ۹۴ هکتار مراتع و ۴۳ هکتار از جنگل‌ها در آتش سوخته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۷۱ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داد که طی آن۲۶۵۵ هکتار در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی امسال در عرصه‌های طبیعی سنندج روی داده است، یادآور شد: از مردم انتظار داریم تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده  هر گونه آتش سوزی سریعاً به سامانه تلفنی  ۱۵۰۴ ، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع دهند و تا رسیدن نیروهای اطفای حریق، خود نیز با رعایت کلیه جوانب ایمنی از گسترس آتش جلوگیری به عمل آوردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha