• جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99033018954
  • منبع : نمایندگی مازندران

بروز رسانی شد/نماز سیاسی عبادی جمعه در مازندران اقامه شد؛

لزوم وحدت مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری

لزوم وحدت مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری

ایسنا/مازندران نماز سیاسی عبادی جمعه، پس از چند ماه تعطیلی در استان مازندران اقامه شد و خطیبان جمعه به موضوعاتی همچون "جهش تولید، مبارزه با قاچاق، مشکلات فرهنگی شهرستان‌ها، کمک مواسات و همدلی و غیره اشاره و بر لزوم وحدت مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری تاکید کردند.

کادر درمانی "طرح 89 روزه" به کارگیری شوند

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز مازندران با اشاره به اینکه امام مجتبی (ع) در یکی از وصیت‌های خود همه را به تقوا سفارش کرد، اظهار کرد: همه باید اهل تفکر و اندیشه باشیم زیرا تفکر از برترین عبادات و ریشه‌ی هر خیری است. 

وی با بیان اینکه خدا رابه دلیل برگزاری نماز جماعت شاکریم افزود: انشالله وضعیت زرد کرونا به سمت سفیدی برود و بتوانیم برپایی نماز جماعت را با موازین بهداشتی ادامه دهیم.

خطیب جمعه ساری برپایی مواسات و رزمایش همدلی را از دستاوردهای کرونا عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ هزار بسته حمایتی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه کادر درمانی در خط مقابله با بیماری کرونا هستند، از تلاش‌های کادردرمانی تقدیر کرد و گفت: در مورد بکارگیری پرستاران و کادر درمانی در قالب طرح ۸۹ روزه از مسئولان و متولیان باید نسبت به جذب این نیروها اقدام و حق و حقوق مدت فعالیت آنان را کامل پرداخت کنند.

وی افزود: کشور ایران در مدیرت و مهار کرونا، مدیریت موفقی داشته و نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا و همسایگان خود بهتر عمل کرده است؛ کشورهای مختلف دنیا علاوه بر کرونا با بحران تبعیض نژادی نیز مواجه هستند که با خیزش حرکت‌های مردمی روبرو شدند.

با اعمال مجرمانه به صورت جدی برخورد شود

حجت الاسلام محمود مشایخ در خطبه های این هفته نماز جمعه نوشهر که در مصلی امام خمینی برگزار شد، با اشاره به نقشه های منافقین برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی در طول انقلاب اظهار کرد: امروز مصادف با اعلام جنگ مسلحانه منافقین بر علیه نظام در سال ۶۰ است.

وی با اشاره به ترور ۱۷ هزار نفر از مقامات و مردم بی دفاع کشور در طول انقلاب به دست منافقین، گفت: منافقین همان داعش امروز هستند که خیانت‌های بزرگی را به نظام جمهوری اسلامی کردند. 

مشایخ با بیان اینکه در حال حاضر به لحاظ فرهنگی مشکلات و معضلات زیادی داریم، تصریح کرد:  بدپوششی، فساد، سگ گردانی و قلیان سراها از جمله این معضلات است که همه باید با زبان نرم در کنار نیروی انتظامی نهی از منکر کنیم. 

امام جمعه نوشهر با تاکید بر اینکه با آنچه جرم است باید برخورد جدی شود، ادامه داد:  استفاده از فضای مجازی و سایر رسانه ها برای کارهای فرهنگی بسیار موثر است. 

کارهای خداپسندانه نباید سیاسی کاری باشد 

حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی در ۳۰ خرداد ماه در جمع نمازگزاران جمعه آمل، با بیان اینکه در ۴ اسفند ماه در بحث کرونا مجمع خیرین سلامت در شهرستان آمل شکل گرفته است، اظهار کرد: این مجمع توانست ۵ شهر مازندران از جمله آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد و نور را در ایام بیماری کرونا تحت پوشش خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه قبل از طرح کمک مواسات و همدلی، این شهرستان توانست سبد معیشتی ای را به افراد نیازمند اهدا کند، تصریح کرد: در این کمک ۲ راس گاو و بیش از ۱۶ راس گوسفند ذبح شده که بین افراد نیازمندان این شهرستان تقسیم شد.

مرتضوی همت سپاه را در زمینه کمک مواسات و همدلی قابل تقدیر دانست و گفت: در شهرستان آمل در ایام بیماری کرونا بیش از ۳۰ هزار غذای گرم به افراد نیازمند توزیع شده است.

وی ضمن تشکر از قرارگاه موسی ابن جعفر(ع) استان که در زمینه تدفین اموات کرونایی کمک کرده است، گفت: تدفین اموات را جز وظایف خود می دانیم و کارهای خیر ما نباید سیاسی کاری باشد.

نشانه‌های تجزیه آمریکا نمودار شده است

حجت‌الاسلام سیدمهدی هدایتی امام جمعه تنکابن نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تنکابن، با اشاره به سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران، در روز ۳۱ خردادماه ۱۳۶۰، تاکید کرد: خوشا به سعادت کسانی که مردانه زیستند و مردانه به شهادت رسیدند، چراکه وقتی شهادت‌گونه زندگی کنید، می‌توانید نائل به قله رفیع شهادت شوید که این در سیره شهید چمران و سردار شهید سلیمانی کاملا بارز بود.

امام جمعه تنکابن ابلاغ قانون جرم سیاسی، شفاف سازی حساب های قوه قضائیه و مبارزه و مقابله با مفسدان دستگاه قضا را از امتیازات و عملکردهای ممتاز ریاست قوه قضائیه برشمرد و در ادامه با ابراز گلایه از فعالیت‌های دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگی شهرستان افزود: اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد و شهرداری باید در زمینه فرهنگی به ویژه مناسبت‌های مذهبی فعال‌تر و پویاتر عمل کنند.

امام جمعه شهرستان تنکابن در ادامه به اوضاع امریکا اشاره کرد و افزود: سال ۲۰۱۶ در انتخابات امریکا هیلاری کلینتون پیشتاز نظرسنجی ها بود اما در کمال ناباوری دونالد ترامپ به ریاست رسید که این اتفاق، آب سردی بر آرزوی غرب گرایان بود.

وی شکستن مجسمه‌ها و نمادهای نژادپرستی و برخی از سنبل‌های استکباری و آتش زدن پرچم امریکا را نشانه‌هایی از شروع جریان تجزیه ایالات متحده عنوان و تصریح کرد: اکنون ایالت‌های سیاتل و کالیفرنیا و جورجیا اعلام خودمختاری دارند اما سوال اینجاست که آیا این اتفاقات منجر به تجزیه امریکا می‌شود یا خیر، اما هر چه که هست این حوادث قطعا تحلیل و تضعیف غیرقابل جبران آمریکا را بدنبال خواهد داشت.

لزوم وحدت مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه نور در خطبه عبادی سیاسی جمعه، اظهار کرد: یکی از صفات متقین کرامت و برخورداری از صفات کریمانه است.

وی تصریح کرد: صفت کریمانه یعنی نشان دادن نوعی مناعت طبع و بلندی همت و روحیه بالا که دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهد و یک فرد با تقوا چنین است و درصدد انتقام و رویارویی و آبرو بردن از مومن و هم نوع خود نیست و درصورت اشتباه با بزرگواری از آن عبور خواهد کرد. 

امام جمعه نور در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولان مازندران همه باید با یک رویکرد وحدت و انسجام همه جانبه برای مبارزه با فساد اداری و فساد اقتصادی در ادارت و سازمان ها به صحنه بیایند و این وضعیتی که امروز مشاهده می کنیم قابل پذیرش نیست.

وی ضمن تبریک روز اصناف، صنعت و معدن با اشاره به اینکه می خواهم نظارت بر قیمت کالا ها بیشتر باشد، گفت: اگر چه در سطح کشور قیمت های مسکن، خودرو، زمین و کالاها افسارگسیخته هست اما باید فکر اساسی شود و در شهرها نظارت دقیق وجود داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha