به گزارش ایسنا، بنابراعلام پیامک سحر، دیگر کمتر شرکت و یا سازمان و شبکهای میتوان پیدا کرد که برای خود سامانه اختصاصی پیامکی نداشته باشند. کاراییهای متنوعی که این سامانهها در اختیار هر کاربری میگذارد باعث شده که رشد و نمو آنها در این سالها بیش از پیش شده باشد.
چرا که بسیاری از نیازها را به نوبه خود رفع میکند. از بازاریابیها و استفادههای تبلیغاتی که بگذریم، پنل پیامکی در بسیاری از موارد حکم اطلاعرسانی و یا برقراری یک ارتباط دوطرفه و بعضا ضروری را دارد. به همین منظور ما قصد داریم تا در این یادداشت به بررسی موردی در ارتباط با خطوط خدماتی بپردازیم و از ویژگیها و نحوه خرید آن صحبت کنیم.
خط خدماتی چیست
اگر کمی به سالهای گذشته برگردیم حجم بسیار زیادی از پیامکهای تبلیغاتی که در اکثر مواقع برای بسیاری حکم پیامک مزاحم را داشت، باعث شد تا مشترکان شماره خود را بهاصطلاح وارد لیست سیاه مخابرات کنند و جلوی ورود این نوع از پیامکها را برای خود بگیرند تا بهنوعی از شر آنها راحت شوند ولی این مساوی شد با بلوکه شدن پیامکهای دیگری که کاربر به آنها احتیاج ضروری داشت.
خط خدماتی به خطوطی گفته میشود که سازمانها و نهادها از آن برای برقراری ارتباط با همه مشترکان استفاده میکنند. استفاده از خط خدماتی برای ارسال پیامک ویژگیهای خاص خودش را داراست در این نوع از خطوط، حتی کسانی که در لیست سیاه هستند برایشان پیامک اطلاعرسانی ارسال میشود.
باید توجه داشت که استفاده از این خطوط فقط منوط به ارسال پیامک اطلاعرسانی و خدماتی میباشد لذا بیشتر برای نهادهایی مورد استفاده قرار میگیرد که بیشتر جنبه اطلاعرسانی به مخاطب را داشته باشند.
در واقع با ارسال اس ام اس با استفاده از خط خدماتی، خیال ما از بابت این مسئله بهکلی راحت است که پیامک مربوطه به مخاطب بهطور قطع رسیده و از طرف دیگر مخاطب هم فقط پیامکی که به آن نیاز دارد را دریافت میکند.
یک مثال کاربردی از خطوط خدماتی، ارسال کد فعالسازی میباشد. کاربران بسیاری در این روزها برای ورود به سایت یا اپلیکیشن خاصی نیاز به دریافت کد فعالسازی دارند. این امکان توسط یک خط خدماتی قابل ارسال است تا تمامی مشترکان حتی کسانی که جلوی ورود پیامک تبلیغاتی را بستهاند، بتوانند آن را بهراحتی و بهسرعت دریافت کنند.
تفاوت خط خدماتی با خط تبلیغاتی
در پنل اس ام اس با دو نوع خط در طرف هستیم. دسته اول خطوط پیامک تبلیغاتی هستند و دسته دوم خطوط خدماتی.
در نوع اول بیشتر صاحبان کسبوکار و یا بنگاهها و نهادهای اقتصادی که جنبه بازاریابی و یا فروش بیشتر دارند اقدام به ارسال پیامک مربوطهی خود میکنند.
در نوع دوم اما داستان فرق میکند. نهادهایی از آن استفاده میکنند که بیشتر میخواهند اطلاعرسانی کنند و یا کد فعالسازی و یا پیامک رزرو صندلی سینما، کنسرت، پیگیری خرید و. ارسال نمایند.
همانطور که میبینیم تفاوتهای مهمی بین این نوع از خطوط وجود دارد. بسیاری هستند که پیامک تبلیغاتی را در شماره خود دریافت نمیکنند اما چون نیاز ضروری به پیامکهای اطلاعرسانی دارند، برای انها از طرف خط خدماتی میتواند پیامک ارسال شود.
برای مثال ممکن است مشترک جلوی ورود پیامک تبلیغاتی را گرفته است بنابراین هیچ پیامکی که جنبه تبلیغاتی داشته باشد و از خطوط تبلیغاتی به او ارسال میگردد را دریافت نمیکند ولی برای او پیامک اطلاعرسانی از طرف سازمان خاص و یا پیامک بانک یا رزرو صندلی سینما میآید این نوع از پیامکها توسط شماره خط خدماتی ارسال میشود این نوع خطوط بهاصطلاح از بلک لیست عبور میکنند.
برای خطوط خدماتی میتوان شماره خط اختصاصی از پنل دریافت کرد و با آن شماره به مخاطبین پیام کوتاه ارسال شود.
خرید پنل پیامکی برای خطوط خدماتی
با توجه به مطالب گفتهشده خطوط خدماتی برای بسیاری از شرکتها و سازمانهای خاص نیازی مبرم به شمار میرود چرا که در این روزها اکثر مشترکان در بلک لیست مخابرات هستند و هر نوع پیامکی به آنها ارسال نمیشود. بدین منظور راهاندازی خط خدماتی توسط بهترین پنل پیامکی میتواند راهگشا باشد.
خطوط خدماتی قابلیت تبدیل شدن هم دارند مثلا اگر خط خریداری شما تبلیغاتی است میتوانید با دریافت مجوزهای لازم آن را تبدیل به خط خدماتی کنید تا به همه مخاطبان بتوانید پیامک ارسال کنید. برای این منظور پر کردن و ارسال فرم تعهدنامه برای اینکه فقط میخواهید پیامک خدماتی و اطلاعرسانی به مخاطبین ارسال کنید، لازم و ضروری میباشد
اطلاعیههای خاص از نهادهای خاص، ارسال کدهای تخفیف، پیامکهای پرداخت و برداشت، پیامکهای یادآوری مثل قسط وام و بیمه و..از مواردی هستند که برای ارسال آنها خرید خط خدماتی حیاتی و لازم بهحساب میآید.
پنل های پیامکی بیشماری در حال حاضر آماده ارائه چنین خطوطی هستند اما باید در نظر داشت که در این خصوص کیفیت مناسب و ویژگیهای دیگری نظیر سرعت قابلقبول، تعرفه بهصرفه، پشتیبانی در دسترس، انعطافپذیری و راحتی کار با پنل و... بهشدت تاثیرگذار است و در انتخاب پنل باید این فاکتورها را در نظر گرفت.
از ثبتنام تا ارسال فقط پنج دقیقه
در این یادداشت با توجه به اینکه استفاده از خط خدماتی به یک امکان منحصربه فرد تبدیل شده است و بسیاری از مشکلات ارسال به شمارههای لیست سیاه را حل کرده، ما به بررسی اجمالی این نوع از خطوط پرداختیم و مزیتها و ویژگیهای آن را بررسی کردیم فقط کافی است در این راستا به انتخاب مناسب خود در پنل اس ام اس مورد نظر دست پیدا کنیم.
پنل اس ام اس سحر با ارائه خدمات خرید و راهاندازی سامانههای پیام کوتاه و نیز ارائه مشاورههای لازم در این خصوص آماده همکاری با نهادها و سازمانهای حقیقی و حقوقی میباشد و امیدوار است مطلب فوق مورد توجه واقع شده باشد.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات