• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99031811045
  • خبرنگار : 71468

روایت شاهد عینی از لحظه مرگ بانوی رکابزن/ "آمبولانس ۴۰ دقیقه دیر آمد"

روایت شاهد عینی از لحظه مرگ بانوی رکابزن/ "آمبولانس ۴۰ دقیقه دیر آمد"

مربی ونوس نوری، بانوی رکابزن، که در لحظه فوت بالای سرش حضور داشته است توضیحاتی را در مورد علت فوت و حواشی که بعدا پیش آمد ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، ونوس نوری (زرین خاک) بانوی رکابزنی که چهارشنبه هفته گذشته در تقاطع بزرگراه شیخ فضل الله و حکیم بر اثر تصادف با خودرویی جان خود را از دست داد که البته خودرو از محل تصادف متواری شده است. پس از این اتفاق حرف و حدیث‌هایی مطرح شد، مبنی بر اینکه مرحومه شهروند عادی بوده نه دوچرخه سوار حرفه‌ای و اینکه خود او موارد ایمنی را رعایت نکرده است.

میلاد قالیچی مربی این رکابزن که بلافاصله در محل حادثه حاضر بود در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مرگ این بانوی رکابزن گفت: من آن لحظه که فوت شد بالای سرش بودم و الان هم تازه از مزارش در بهشت زهرا بازگشته‌ام و اصلا شرایط روحی مناسبی ندارم. ونوس نوری تصمیم داشت به کوهنوردی برود قرار بود از من وسیله‌ای را بگیرد و گفت می‌خواهد با دوچرخه به پارک پردیسان برود و آنجا قرار بود همدیگر را ببینیم تا من آن وسیله را به او بدهم. ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه صبح چهارشنبه  ۱۴ خرداد، با او تماس گرفتم که ببینم رسیده است یا نه و او هنوز نرسیده بود و قرار شد من بزرگراه را خلاف مسیر بروم تا او را ببینم و کمی که رفتم متوجه شدم تقاطع شیخ فضل الله شمال به حکیم شلوغ است و عده‌ای جمع شده‌اند. جلوتر که رفتم دیدم دوچرخه‌اش در یک سمت است و خودش هم طرف دیگر بلوک‌هایی که آنجا بود، افتاده است. بالای سرش رفتم و حتی با او حرف زدم و گفتم روزهای بدتری هم داشته و این اتفاق هم پشت سر می گذارند و نگران نباشد اما دیدم تکان نمی خورد.

 او ادامه داد: ابتدا آمبولانس موتوری آمد که نتوانست کاری انجام بدهد و سپس ۴۰ دقیقه طول کشید تا ماشین آمبولانس بیاید و این در حالی بود که از بیمارستان میلاد تا محل حادثه فاصله زیادی نبود و وقتی آمدند گفتند فوت کرده است.  جالب این است من وقتی با همسرش تماس گرفتم که به محل حادثه بیاید، از یوسف آباد حرکت کرد و زودتر از آمبولانس به محل حادثه رسید.

*شدت ضربه باعث شکسته شدن تمام دنده هایش شده بود

قالیچی در مورد علت فوت بانوی رکابزن تاکید کرد: زمانی که می‌خواستند کلاهش را باز کنند چون نمی‌توانستند، من این کار را انجام دادم و کلاهش کاملا سالم بود اما زیر پیشانی اش کاملا باز شده بود. بعدا در کالبد شکافی هم مشخص شد، شدت ضربه به حدی زیاد بوده که تمام دنده هایش شکسته و وارد ریه شده و خونریزی داخلی هم کرده بود. در محل حادثه هم آینه شکسته ماشین هم پیدا شد که متعلق به پژو پارس یا جی ال ایکس است و آینه را تحویل خانواده‌اش دادیم. حالا دنبال این هستم خودرویی که با او تصادف کرده را پیدا کنیم تا خونش پایمال نشود.

*نوری در لیگ و قهرمانی کشور رکاب زده و چرا می‌گویند شهروند عادی بوده است

او در مورد اینکه گفته شده ونوس نوری شهروند عادی بوده است، تصریح کرد: او در رشته کوهستان فعالیت می‌کرد و حتی لیگ و قهرمانی کشور هم شرکت کرده بود اما بعدا به دلیل یک مشکلی که داشت دیگر در مسابقات شرکت نکرد اما تمرین خود را انجام می داد و روزانه ۴ساعت  دوچرخه سواری می‌کرد. حتی یک سال فدراسیون از رکابزنان برای مسابقات چک ضمانت می‌گرفت که نوری هم آن را چک را به فدراسیون داد و چک باید در فدراسیون موجود باشد. نمی‌دانم اکنون چرا می‌گویند او شهروند عادی بوده است. او خودش نیست که از خود دفاع کند اما من هستم و جالب این است همه او را می شناختند و حتی خیلی از دوستانش عکس های او را از مسابقات برای من فرستادند.

او ادامه داد: نوری علاوه بر دوچرخه سواری به کیک بوکسینگ، یوگا  و کوهنوردی هم بسیار علاقه داشت و این رشته های ورزشی هم دنبال می کرد.  ما حتی با کسی در فدراسیون تماس هم نگرفتیم چون می دانستیم کاری انجام نمی دهند و نمی دانم اکنون چرا این حرف را زده اند که نوری شهروند عادی بوده است و حتی عکس های حضور او در لیگ هم موجود است.

*دوچرخه سواران زیادی در مکان رفت  و آمد دارند

 رکابزن سابق تیم ملی در مورد اینکه برخی ها می گویند آن مکانی که ونوس نوری حضور داشته  اصلا برای دوچرخه سواری مناسب نبوده است، گفت: پلیس آنجا بود و همان موقع ۵ دوچرخه سوار دیگر از آنجا رد شدند. تعداد زیادی دوچرخه سوار آنجا رفت و آمد دارند و می‌توانید یک روز خودتان بروید و از نزدیک ببییند. از طرفی ونوس نوری تجهیزات کامل و خوبی داشت به طوری که با وجود شدت زیاد ضربه، کلاهش سالم مانده بود.

قالیچی با اشاره به اینکه رانندگان  باید فاصله ایمنی لازم را با دوچرخه سواران رعایت کنند، گفت: ما خیلی از رانندگان خواستیم که فاصله یک و متر و نیمی را رعایت کنند اما یا اصلا رعایت نمی کنند و یا برخی ها هم هستند که از عمد به دوچرخه سوار برخورد می کنند و فکر می کنند دوچرخه هیچ اتفاقی برایش نمی افتد. 

ونوس نوری در کنار مربی، همسر  و فرزندش
ونوس نوری در لیگ کوهستان

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۰۲:۴۱

روحش شاد..متاسفانه بیشتر اوقات آمبولانس ها خیلی دیر سر صحنه تصادف می رسند و بگونه ای ریلکس و آرام اقدام می کنند که اصلا جان آدم ها انگار ارزشی براشون نداره..خودم به عینه مشاهده کردم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۳

خدا رحمتش کنه و ان شاالله اون راننده بی مسوولیت هم دستگیر بشه. ولی بزرگراه واقعا جای دوچرخه سواری نیست و باید علایم ممنوعیتش رو در ورودی برزگراه ها نصب کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۱۰:۰۴

مسیر اتوبانها وجاده ها وحتی خیابانها با این راننده های سربه هوا و یا معتاد مگر برای دوچرخه سواری امن است که در آنجا دوچرخه سواری می‌کنند؟ خودروهایی که با سرعت بالا در اتوبان یا جاده حرکت می‌کند هر عاملی می‌تواند موجب انحراف آن‌ها و نتایج مرگ‌بار برای دوچرخه سواران حاشیه جاده ها شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۱۱:۱۷

خیلی متاسف شدم من خدا رحمتش کند اتفاق خیلی ناراحت کننده‌ای بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۱

هر که بوده، اصلا شهروند تاپ، بی نظیر، قهرمان. باید نیک بداند بزرگراه جای دوچرخه سواری نیست. افرادی هستند که بیش از 15 سال در تهران با دوچرخه رفت و آمد می کننه و یک متر درون بزرگراه نرانده اند! پارک‌هایی مانند چیتگر، لتمال کن و مانند آن‌ها شیبهای مناسبی برای تمرین دارند و پیست‌های امن و حرفه ای

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۰

شما استعلامتون از اورژانس کجاست که همی‌نطوری مقاله و مطلب می نویسید .... همین‌جوری رو هوا حرف میزنید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۱۴:۰۱

تردد دوچرخه و موتورسیکلت در بزرگراه ممنوع است. دوچرخه سواری در خیابان بدون خودرو پشتیبان همیشه حادثه ساز است.