• یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99031810626
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی گالری‌های مجازی توسط انجمن‌های هنری

ضرورت راه‌اندازی گالری‌های مجازی توسط انجمن‌های هنری

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خواستار ایجاد و راه‌اندازی گالری‌های مجازی از سوی انجمن‌های هنری در این استان شد و گفت: انجمن‌های هنری و ادبی باید استفاده بیشتری از فضای مجازی کنند.

 فرشید فلاح در نشستی با اعضای انجمن سفال و سرامیک سمنان، با بیان اینکه هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری امروزه فعالیت‌های خود را در فضای مجازی ارائه می‌دهند اظهار کرد: بسیاری از مباحث آموزشی نیز از طریق فضای مجازی قابلیت ارائه دارد و انجمن‌های فرهنگی و هنری باید سمت و سوی فعالیت های خود را به استفاده بیشتر از فضای مجازی سوق دهند.

فلاح با تاکید بر استقبال و حمایت از ایجاد گالری‌های مجازی و با اشاره به اینکه انجمن‌ها امروز مشاوران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تصریح کرد: انجمن‌های فرهنگی هنری باید با تعریف کارکردهای جدید برای خود، طرح ها و ایده های جدید خود را برای توسعه فعالیت های فرهنگی هنری ارائه دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، دوره فعلی برای انجمن‌های فرهنگی هنری را دوره گذار دانست و گفت: کارکرد انجمن‌های فرهنگی و هنری نسبت به گذشته تغییر کرده و نیاز است این انجمن‌ها خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.

 فلاح افزود: این انجمن‌ها در گذشته دوره های آموزشی برگزار و اقدام به برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی می‌کردند در حالی که پس از تاسیس و فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری، وظیفه آموزش از انجمن‌ها گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دیگر آن دوره که انجمن ها زیر مجموعه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند گذشته است گفت: هنرمندان صاحبان اصلی فعالیت‌های هنری، هستند و ارشاد اسلامی حداکثر می‌تواند به عنوان یک حامی در کنار هنرمندان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: انجمن های فرهنگی هنری هر فعالیتی که آموزشگاه‌ها قادر به انجام آن نیستند را اگر طراحی و در قالب شرح وظایف انجمن ارائه دهند مورد حمایت قرار می گیرند.

مسوول انجمن سفال و سرامیک سمنان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های گذشته این انجمن خواستار حمایت معنوی از هنرمندان و این انجمن شد.

خسرو به‌آیین تصریح کرد: حمایت معنوی از هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری نیاز اصلی انجمن‌های هنری است و حمایت از هنرمندان تنها محدود به پول و منابع مالی نیست بلکه توجه به جایگاه هنرمندان می‌تواند نمودی از این حمایت‌ها باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز انجمن سفال و سرامیک سمنان را از قدیمی ترین انجمن‌ها در سمنان و کشور دانست و گفت: این انجمن یک گالری سفال نیز ایجاد کرده است.

ابوالفضل دلآرام گفت: بسیاری از پیشکسوتان سفال سمنان هم اکنون دارای کارگاه و فعالیت‌های تولیدی خوبی هستند.

ضرورت تشکیل تعاونی ناشران در استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، همچنین در نشستی با ناشران و فعالان صنعت نشر در سمنان بر تشکیل تعاونی ناشران این استان به‌منظور انسجام بخشی به فعالیت های حمایتی از ناشران تاکید و اظهار کرد: ناشران استان سمنان می‌توانند با انجام مشورت‌هایی با شرکت تعاونی ناشران دیگر استان‌ها نسبت به تاسیس و راه اندازی تعاونی ناشران این استان اقدام کنند.

فرشید فلاح با بیان اینکه در قدم اول برخی از پیشکسوتان نشر سمنان می توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چگونگی تاسیس تعاونی آشنا و اقدامات لازم را انجام دهند به ایجاد تعاونی ناشران در خراسان رضوی پرداخت و افزود: ناشران خراسان رضوی با تشکیل تعاونی به نتایج خوبی رسیده اند و علام بر دریافت و توزیع سهمیه کاغذ، در شهرک صنعتی این استان نیز موفق به دریافت زمین و ایجاد تاسیساتی شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مطالعه اساسنامه سایر تعاونی‌ها و آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به تاسیس تعاونی‌ها را در نخستین گام ضروری برای ناشران این استان خواند و گفت: ایجاد و راه اندازی تعاونی ناشران استان سمنان می تواند در آینده زمینه را برای حمایت‌های صنفی ناشران فراهم سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha