• شنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99031709534
  • منبع : نمایندگی ایلام

ساخت پارک صلح و دوستی ایران و عراق به کجا رسید؟

ساخت پارک صلح و دوستی ایران و عراق به کجا رسید؟

ایسنا/ایلام مدیرکل حفظت محیط زیست استان ایلام درباره پارک صلح و دوستی در منطقه حفاظت شده «کولگ» تصریح کرد: تاسیس این پارک در در تفاهم نامه ای بین استانداران وقت ایلام و واسط مورد موافقت قرار گرفت و و کارهای فنی آن در ایلام هم انجام و طرح آن تدوین شد که متاسفانه بحث داعش پیش آمد و متوقف شد و امیدواریم با ثبات بوجود آمده در عراق شاهد عملیاتی شدن این پارک باشیم.

مهندس «غلامرضا ابدالی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست بدون حضور رسانه‌ها امکان پذیر نیست و تنها با کمک رسانه‌ها می‌توان این رسالت بزرگ را به انجام رساند چون رسانه‌ها با ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌های مردم برای محیط زیست کار می‌کنند و به مدد رسانه‌ها است که تک تک افراد جامعه می‌توانند محیطبان شوند.

وی با بیان اینکه هفته محیط زیست در واقع برای نشان دادن اهمیت شیشه عمر تک تک افراد جامعه است و پاسداشت این ایام پاسداشت زندگی مردم است، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا همه برنامه‌ها به شکل مجازی و نشست ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به شعار هفته محیط زیست امسال یعنی جهش تولید ، حفظ محیط زیست و  توسعه پایدار تصریح کرد: شعار روز جهانی محیط زیست، پاسداشت تنوع زیستی است و استان ایلام نمونه‌ی  شاخص در غنای تنوع زیستی به شمار می‌رود چون دارای آب و هوای متنوع است یعنی آب و هوای گرم، سرد و معتدل دارد و همین عامل هم زیست‌گاه‌های متنوع را برای استان به ارمغان آروده است.

ابدالی با بیان اینکه در استان ایلام هم جمعیت حیات وحش و هم پوشش گیاهی تنوع بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: ۱۰۰۰ گونه گیاهی ، ۵۰ گونه پستاندار و  بیش از ۲۰۰ پرنده و ۲۰ نوع مار و دوزیست بیانگر تنوع زیستی در استان ایلام است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های شاخص هفته محیط زیست،  برگزاری نشست با سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان به صورت ویدئو کنفرانس است و تجلیل از مجموعه پتروشیمی ایلام به عنوان صنعت سبز است.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام ، پخش نماهنگ  با موضوع تنوع زیست محیطی از صدا و سیمای مرکز ایلام و افتتاح  پاسگاه محیط بانی  «تنگ  تاریکه» را  بعد از ۱۱ سال از دیگر برنامه‌های هفته پیش رو عنوان کرد و از مردم خواست به هر طریقی در راه ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.

ابدالی ادامه داد: ۷.۱۱  صدم درصد مساحت استان معادل ۱۴۳ هزار و ۲۷۵هکتار تحت عنوان مناطق حفاظت شده‌ی  «مانشت» و «قلارنگ» ، «کولگ » ، «کبیرکوه» و «دینارکوه»  و دهلران و تنگه «رازیانه» است و امیدواریم به تا پایان دولت این مناطق به ۱۰ درصد مساحت استان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha