• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072116005
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

«چم‌روته»؛ روستایی پنهان در دل کوه‌ و رود

«چم‌روته»؛ روستایی پنهان در دل کوه‌ و رود

ایسنا/ایلام در دل کوه‌های سرسبز استان ایلام و مجاور رود بزرگ روستایی آرام و بکر وجود دارد که با وجود باغات انار و شالیزارهای برنج آن هنوز از دسترس توریسم انبوه به دور مانده است.

هنگام عزیمت به روستا با گذر از کنار رودخانه و کوه‌های بلند سرسبز، حال و هوای دل‌انگیزی برای گردشگر ایجاد می‌شود، تماشای قایق‌های کنار رودخانه و مزارع منطقه و حضور کشاورزان سختکوش در مزارع فضای زیبایی ایجاد می‌کند.

 این روستا در ۸۰ کیلومتری مرکز استان ایلام با طبیعتی بکر، مردمانی خونگرم و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، می‌تواند مقصد جذابی برای گردشگران باشد که به دنبال آرامش و تجربه زندگی روستایی هستند.

«چم‌روته» روستایی است در دهستان عرب‌رودبار شهرستان سیروان استان ایلام پشت کوه قاضاضی‌خان‌ و با خانه‌های بزرگ، باغات انار، مزارع برنج طارم و ضیغمی و عنبربو در کنار رودخانه خروشان و همیشه جاری سیمره، در محدود آبگیر سد سیمره که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.
 
طبیعت بکر و کوهستانی، باغات میوه، رودخانه و فرصت ماهیگیری و قایق‌سواری، غارهای طبیعی، و طبیعت کم‌نظیر تنگه برنجان و همچنین وجود امامزاده عباس در کنار این روستا و مردمانی صاف و زلال و زحمتکش گردشگران را به خود می‌خواند.

بهترین زمان سفر به این روستا فصول بهار و پاییز است. در ابتدای بهار کوه‌ها و حاشیه رودخانه سرسبز است و رفتن بر فراز کوه و به نظاره نشستن مسیر طولانی رود سیمره و تلاطم آن زیباست و فصل پاییز که انارها بر شاخه های درختان منتظر دست‌های مهربان اهالی چم‌روته برای چیده شدن هستند.

«جبار حسینی» رئیس شورای روستای چم‌روته در خصوص این روستا و ویژگی‌های آن به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: منطقه عرب رودبار در حاشیه رود سینره واقع شده و از نظر کشاورزی زمین بسیار غنی دارد و انواع محصولات کشاورزی در آن کشت می‌شود.

وی افزود: گردشگری عرب رودبار و چم‌روته رونق دارد اما بیشتر از اهالی استان برای تفریح کوتاه‌مدت و خرید محصولات کشاورزی به اینجا می‌آیند و در تعطیلات نوروزی هم شاهد حضور مهمانانی از استان‌های دیگر نیز هستیم

رئیس شورای روستای چم‌روته گفت: هم‌اکنون فصل فروش انار در این منطقه است و فصل رونق گردشگری است.

حسینی خواستار تعمیر و تعریض جاده دسترسی به این روستا و این منطقه شد و خاطر نشان کرد: جاده دسترسی باید تعریض شود تا گردشگران با راحتی بیشتری در منطقه حضور یابند.

دسترسی ساکنان چم‌روته و مردم منطقه به آب رودخانه، خاک غنی و همچنین کوهستان‌های بکر برای کشاورزی دامداری و ماهیگیری زندگی را در این منطقه رونق بخشیده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha