• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99031005116
  • خبرنگار : 30054

در آئین تجلیل از قهرمانان سلامت و فعالان مرکز سلامت ایران مال عنوان شد

مسئولیت‌پذیری فراتر از انتظار ایران مال در بحران کرونا

مسئولیت‌پذیری فراتر از انتظار ایران مال در بحران کرونا

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در آئین تجلیل از قهرمانان سلامت و فعالان مرکز سلامت ایران مال، از نوع‌دوستی بی‌شائبه بنیان‌گذاران این مجموعه و زحمات مدیران و پرسنل سلامت و پشتیبانی و فنی ایران مال در بحران کرونا قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران مال، آئین تجلیل از قهرمانان سلامت و فعالان مرکز سلامت ایران مال عصر سه شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شد. در اسفندماه ۹۸ با شیوع کرونا بنیان‌گذاران ایران مال تصمیم به تعطیلی این مجموعه گرفته و فضای نمایشگاهی ایران مال را به‌منظور تبدیل به یک مرکز نقاهتگاهی – درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قراردادند. به‌این‌ترتیب فضای نمایشگاهی ایران مال در مدت‌زمان کمتر از ۳ روز با حمایت بنیاد خیریه تات و کمک تیم فنی این مجموعه، به یک مرکز بیمارستانی – نقاهتگاهی ۳۰۰۰ تخت خوابی با تمام امکانات لازم تبدیل شد.

همچنین بنیاد خیریه تات ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی ایران اهدا کرد. در اوج بحران کرونا مرکز نقاهتگاهی – بیمارستانی ایران مال به ۲۲۰۰ نفر سرویس‌های درمانی ارائه کرد.

۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ با فروکش کردن بحران کرونا و اعلام عدم نیاز وزارت بهداشت، مرکز نقاهتگاهی – بیمارستانی ایران مال به‌طور کامل ضدعفونی و گندزدایی شد و به وضعیت نمایشگاهی بازگشت. این مرکز به‌زودی شاهد برگزاری اولین نمایشگاه مبلمان خواهد بود.

راه‌اندازی مرکز درمانی ۳۰۰۰ تختخوابی در کمتر از ۳ روز

در این مراسم دکتر فرزانه مسئول نقاهتگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران بابیان این‌که نقاهتگاه ایران مال طی بحران کرونا از ۲۰ بیمارستان استان تهران بیماران کوید ۱۹ مثبت را پذیرش کرد، گفت: تبدیل یک مرکز نمایشگاهی به مرکز درمانی ۳۰۰۰ تختخوابی ظرف مدت کمتر از ۳ روز، یک کار جهادی عظیم بود که با همکاری فشرده و تنگاتنگ میان مدیران و پرسنل سلامت و فنی ایران مال و همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. وی بیان کرد: ۱۰۰ نفر از تیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی در فضای درمانی ایران مال در کنار کادر سلامت ایران مال، کار کردند و ۲ نفر از آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه بهبود پیدا کردند.

نگرانی مانع خدمت گذاری ما نشد

در ادامه این مراسم علی صدر السادات رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت تجارت ایران مال طی سخنانی تلاش‌های صورت گرفته در مرکز درمانی ایران مال طی دوره شیوع اپیدمی کرونا را مورد تقدیر قرار داد. وی بابیان این‌که کرونا روابط انسان‌ها با خویشتن و دیگر انسان‌ها را دچار تحول کرده است، گفت: طی مدتی که مرکز درمانی ایران مال میزبان بیماران کرونایی بود سختی‌های فراوانی متحمل شدیم ولی شادی‌ها و نشاط‌هایی هم در خدمتگزاری داشتیم. وی افزود: انسان‌هایی در این مرکز خدمت کردند که خود در رنج و نگرانی بودند اما این رنج موجب تعلل آن‌ها در خدمت‌رسانی به بیماران نشد.

در ادامه مراسم تنی چند از بهبودیافتگان مرکز درمانی – نقاهتگاهی ایران مال به بیان تجربیات خود در مدت حضور در این مرکز پرداختند و از کادر درمانی و خدمت گذاران این مرکز و بنیان‌گذاران ایران مال تقدیر کردند.

سخنران بعدی این مراسم دکتر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا بود. وی اظهار کرد: مرکز درمانی ایران مال، ظرفیت فرادرمانی را که در جهان یک ظرفیت شناخته‌شده برای کمک به بخش درمانی کشورهاست، به‌خوبی اجرایی کرد. توکلی افزود: ایران مال به‌عنوان بخش خصوصی رسالت اجتماعی خود را به‌طور مثال‌زدنی انجام داد و جا دارد که از روحیه جهادی که در راه‌اندازی و خدمت‌رسانی این مرکز به وجود آمد، تقدیر کنیم.

رضایت حداکثری شهروندان تهرانی از مرکز درمانی ایران مال

در ادامه این مراسم دکتر زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا شهر تهران به سخنرانی پرداخت. وی با یادآوری ایام تاریک ابتدای شیوع کرونا و اخبار ناخوشایندی که به‌طور روزمره در این بحران منتشر می شد، اظهار کرد: ما در آن ایام در تشنگی مطلق اخبار خوب بودیم و راه‌اندازی مرکز درمانی ایران مال خبر بسیار سرورانگیزی بود که ذائقه مردم تهران را عوض کرد.

زالی بابیان این‌که این مرکز در ابتدا نام مرکز نقاهتگاهی را یدک می‌کشید اما در حد یک مرکز بیمارستانی تمام‌عیار و مجهز بود، افزود: تمام امکانات درمانی در حد یک بیمارستان مجهز اینجا فراهم بود و با این امکانات مرکز درمانی ایران مال شخصیت بیمارستانی پیدا کرد. وی تصریح کرد: امکانات این مرکز چنان کامل بود که تنها ۷ نفر

از افراد بستری نیاز به ارجاع به بیمارستان‌های معین پیدا کردند. وی با اشاره به نظرسنجی انجام‌شده درباره مرکز درمانی ایران مال گفت: بر اساس این نظرسنجی ۸۷ درصد مردم تهران با راه‌اندازی مرکز سلامت ایران مال (ویژه کرونا) موافقت کامل داشتند و این اقدام را ستودند.

وی در پایان با تقدیر از اخوان انصاری اظهار کرد: انتظار ما از فعالان اقتصادی در این اپیدمی این بود که کسب‌وکار خود را تعطیل کنند اما ایران مال فراتر از این توقع ما عمل کرد. ایران مال و اخوان انصاری مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به بهترین نحو به نمایش گذاشتند و تجربه‌ای بی‌نظیر از مدیریت بحران با مشارکت بخش خصوصی خلق کردند.

بخش خصوصی در بحران‌ها قابل‌اعتماد است

 علی انصاری رئیس هیئت‌مدیره بنیاد خیریه تات، سخنران دیگر این مراسم بود که سلامت و امنیت را دو نعمت مهم و به هم وابسته برشمرد و اظهار کرد: کرونا هر دو نعمت را مورد هجوم قرار داد و دنیا را به محک آزمایشی برد که بی‌سابقه بود.

وی بابیان این‌که ما برای مقابله با این بحران ایمان به خداوند را سرلوحه خود قراردادیم، افزود: بحران کرونا برای ما دو پیام بزرگ داشت؛ یکی این‌که پدیده‌های بحران‌زا را نمی‌توان به شوخی گرفت کما این‌که بسیاری از کشورهای پیشرفته که این بحران را جدی نگرفتند به مشکلاتی به‌مراتب بزرگ‌تر از کشور ما دچار شدند. انصاری پیام دوم بحران کرونا را ضرورت اعتماد دولت به توان‌بخش خصوصی و مردم برای مقابله با بحران دانست و گفت: بحران کرونا نشان داد تا زمانی که مشارکت مردم در کنار دولت نباشد در هیچ چالشی نمی‌توان امید موفقیت داشت. این فعال اقتصادی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحران اقتصادی نیز دولت با کمک گرفتن از مردم و اعتماد کردن به بخش خصوصی می‌تواند از مشکلات عبور کند. وی همچنین ضرورت تقویت زیرساخت‌های بخش سلامت و بخش فناوری اطلاعات را برای مقابله با بحران‌های این چنینی مورد تاکید قرار داد.

در پایان این مراسم از کادر درمانی و پرسنل شرکت سلامت ایران مال، کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی، مسئولان ستاد مقابله با کرونا تهران و دیگر دست‌اندرکاران فنی و پشتیبانی که در راه‌اندازی و ارائه خدمت به بیماران کرونایی تلاش کرده بودند؛ تقدیر به عمل آمد.

انتهای رپرتاژ آگهی