• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99030401834
  • منبع : نمایندگی مرکزی

عید سعید فطر تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

عید سعید فطر تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی به مناسبت عید سعید فطر، این روز را تجلی وحدت و یکپارچگی امت اسلام عنوان کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این پیام آورده است:  عید سعید فطر بزرگترین عید امت اسلام و نماد وحدت و انسجام و همدلی مسلمانان است که در این روز به شکرانه یک ماه عبادت و روزه داری، در صف های منسجم، نماز اقامه می دارند.

عید سعید فطر بیانگر شادی مومنان از دستاوردها، تغییر و تحول و برگشت معنوی است که در ماه مبارک رمضان با روزه داری، تلاوت قرآن، دعا و کمک به ایتام بدست آمده است. 

عید فطر روز گردهمایی و وحدت مومنانی است که پس از یک ماه روزه داری و عبادت بر پایه مستحبات نماز عید را در کنار یکدیگر برگزار می کنند و به این وسیله سپاس خود را از خدای متعال اعلام می دارند و زکات عید فطر پرداخت می کنند. 

ماه مبارک رمضان ماه کسب خیرات و فیوضات الهی و حتی نفس کشیدن روزه داران در آن عبادت بود و آحاد جامعه باید معنویت حاصل شده از این ماه را حفظ و در زندگی خود جاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه این پیام از ایثار و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری کشور در درمان مبتلایان ویروس کرونا و مشارکت آحاد مردم در رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌ مومنانه تقدیر کرده و آورده است: وجود بیماری کرونا در کشور و مبتلا شدن تعدادی از هموطنانمان عزیزمان به این بیماری، کشور را با شرایط جدیدی مواجه کرد اما تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی کادر پزشکی و پرستاری میهن اسلامی صحنه دیگری از فداکاری، گذشت، ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران اسلامی را به منصه ظهور گذاشت که آحاد جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشند.

کادر پزشکی و پرستاری استان‌های مختلف کشورمان  همانند رزمندگان جان بر کفی که هشت سال از خاک و ناموس کشور عزیزمان دفاع کردند یک‌بار دیگر در جبهه مقدس جهاد و سلامت ملت حماسه‌آفرینی کرده و از واژه‌های مقدس ایثار، گذشت و فداکاری غبارروبی کرده و اخلاق و نوع‌دوستی ملت ایران را به جهانیان نشان دادند.

وی در ادامه این پیام در خصوص روز قدس نیز آورده است: روز قدس بر حسب مبنا و منطق بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام امت، روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی همچنان مسئله فلسطین و قدس شریف را دغدغه اصلی خود می‌دانند و تا آزادی آن که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل است، دست از حمایت خود بر نمی دارند.

امام جمعه اراک در پایان ضمن گرامیداشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر آورده است: فتح خرمشهر در نتیجه عملیات غرور آفرین بیت المقدس همچنان بر تارک ایران اسلامی می درخشد و یادآوری دلاورمردی های رزمندگان اسلام الگویی ارزشمند برای نسل جوان در حفظ و حراست از آرمان های نظام اسلامی است و بازخوانی آن عملیات غرورآفرین و تشریح آن برای نسل جوان یکی از ضروریات امروز جامعه ایران اسلامی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha