• شنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99030301206
  • خبرنگار : 50107

آرین‌منش با اشاره به سخنرانی رهبری در روز قدس:

هدف رهبری آگاه‌سازی توده‌های مردم در کشورهای اسلامی است

هدف رهبری آگاه‌سازی توده‌های مردم در کشورهای اسلامی است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: هدف رهبری از سخنرانی روز گذشته آگاه‌سازی توده‌های مردم در کشورهای اسلامی و ایجاد جنبش و خیزشی در میان مردم است تا با فشارهایی که مردم در این زمینه می‌آورند و گسترش روحیه جهاد و مبارزه و شهادت، آرمان فلسطین تقویت شود.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در روز قدس، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سخنانی کاملا هوشمندانه و با دقت و تامل را بیان کردند و یکی از اهداف بیان این سخنان، هوشمندی و هوشیاری جهان اسلام در برابر توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم بود.

وی افزود: شاید مخاطب رهبری تنها سران کشورهای اسلامی نباشد، چراکه سران کشورهای اسلامی وابسته به رژیم صهیونیستی به خاطر حفظ موقعیت و جایگاه خود متوجه هستند که چگونه باج‌دهی می‌کنند، اما هدف رهبری آگاه‌سازی توده‌های مردم در کشورهای اسلامی و ایجاد جنبش و خیزشی در میان مردم است تا با فشارهایی که مردم در این زمینه می‌آورند و گسترش روحیه جهاد و مبارزه و شهادت، آرمان فلسطین تقویت شود وگرنه رهبران کشورهای اسلامی که متاسفانه هر روز امتیازات بیشتری به رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دهند، قطعا متوجه وادادگی و ضعف‌های بارز خودشان در این زمینه بوده و آگاه هستند که این غده سرطانی که در منطقه ایجاد شده به خاطر حفظ منافع آمریکا و ایجاد یک پایگاه برای تقویت موقعیت آمریکا در منطقه است.

آرین‌منش گفت: رهبری در فرمایشات خود نوعی افشاگری در ارتباط با شعارهای توخالی از سوی کشورهای غربی و مجامع بین‌المللی داشتند مبنی بر اینکه سازمان‌هایی که برای حفظ حقوق بشر تشکیل شده، در واقع در خدمت استکبار جهانی است و گزینشی عمل می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: ایشان اشاره کردند اگر برای کشته شدن چند نفر در کشورهای مخالف آمریکا بوق‌های تبلیغاتی به صدا در می‌آیند و اگر هواپیمایی سقوط کند سوژه خوبی به دستشان می‌آید تا کشورهای مخالف خودشان را به عدم رعایت حقوق بشر متهم کنند، کشتار بی‌رحمانه مردم در یمن، فلسطین، افغانستان، لبنان و سوریه با سکوت مجامع بین‌المللی مواجه می‌شود، یعنی در واقع فرمایشات رهبری نوعی افشاگری در زمینه عدم مسئولیت‌پذیری مجامع بین‌الملل و وابستگی آنها به استکبار جهانی بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساله فلسطین همچنان که امام می‌فرمودند مساله جهان اسلام است، عنوان کرد: مساله فلسطین مساله یک کشور خاص نیست، اگر کشورهای مسلمان در ارتباط با قدس و آزادی آن متحد شوند و در واقع هدف مشترکی داشته باشند، این باعث انسجام جهان اسلام در برابر سلطه استکبار جهانی خواهد بود و منافع مشترک آنها در سایر زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: این امر علاوه بر آنکه یک وظیفه اسلامی است و رهبری به جهاد مستمر در برابر آزادسازی قدس به عنوان یک فریضه یاد می‌کنند، یعنی ضمن اینکه دفاع از مردم فلسطین یک فریضه، واجب شرعی و ضرورت انسانی است و جبهه مقاومت باید همان‌طور که جمهوری اسلامی در این مسیر در حرکت است، در این زمینه روز به روز گسترش بیشتری پیدا کند، خود باعث تقویت ماهیت ضد سلطه کشورهای مسلمان خواهد بود و در واقع همگی بر سر یک آرمان مشترک به وحدت و انسجام می‌رسند.

آرین‌منش خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود جلوی سلطه بیگانگان، زورگویی‌های استکبار جهانی و نفوذ آمریکا و صهیونیست در منطقه گرفته شود و طبیعتا نتیجه غایی آن آزادی قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان جهان، انسجام و وحدت بین جهان اسلام و تامین منافع کشورهای مسلمان در برابر سلطه بیگانگان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha