• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99030100271
  • منبع : نمایندگی قزوین

دادستان قزوین:

۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان آزاد شدند

۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان آزاد شدند

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین از آزادی ۵۵ زندانی جرائم غیرعمد استان قزوین با کمک خیرین و مردم استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همه ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با حضور خیرین در تمامی شهرستان‌های استان برگزار و کمک‌های قابل توجهی نیز به منظور آزادی این زندانیان جمع‌آوری می‌شد که در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تجمعات و رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری این جشن خیرخواهانه همانند سال‌های گذشته امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: جشن گلریزان امسال به صورت پویش‌های مردمی و با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی، رسانه‌های مجازی و نشریات، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی برگزار شد و خیرین و مردم شریف استان همان‌طور که در اجرای طرح کمک مؤمنانه خوش درخشیدند؛ با استقبال چشمگیر در پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز مشارکت پرشور داشتند.

دادستان مرکز استان قزوین با بیان این‌که در جشن‌های گلریزان سال ۹۸ مبلغ ۱۸ میلیارد ریال از سوی خیرین جمع‌آوری شد، گفت: تاکنون در پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سال جاری بیش از ۱۲۰۰ نفر از خیرین و همشهریان عزیز مشارکت داشته و کمک‌های خیرخواهانه خود را که بالغ‌بر ۱۱ میلیارد ریال است، به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص و در اختیار ستاد مردمی دیه استان قزوین قرار داده‌اند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، قاسمی با اشاره به این‌که آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرفاً به ماه مبارک رمضان اختصاص ندارد، خاطرنشان کرد: در طی سال افرادی هستند که از روی غفلت، ناآگاهی و ناخواسته مرتکب جرائم غیرعمد و به زندان گرفتار می‌شوند که به همین خاطر پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در طی سال ادامه خواهد داشت تا با کمک‌های مالی خیرین و همشهریان، مبالغ اختصاص‌یافته از سوی ستاد دیه کشور، اعطاء تسهیلات و بخشش طلبکاران از حقوق حقه بتوانیم موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم آوریم تا در کنار کانون گرم خانواده قرار گیرند.

وی اظهارکرد: بر اساس کمک‌های مالی انجام شده، تاکنون ۵۵ زندانی جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند و حدود ۱۴۰ زندانی دیگر نیز نیازمند کمک‌های خیرین هستند که امیدواریم با مشارکت جمعی در این اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه، به‌زودی شرایط آزادی آن‌ها فراهم شود.

دادستان قزوین تأکید کرد: بر اساس آمارها، در سال ۹۷ تعداد ۱۵۸۹ محکوم جرائم غیرعمد وارد زندان‌های استان شده‌اند که این میزان در سال ۹۸ به ۱۱۳۵ محکوم کاهش یافته و همه ساله در ماه مبارک رمضان، وقوع جرائم عمد و غیرعمد کاهش چشمگیری دارد که این نشان از تأثیرگذاری معنویت این ماه بر فطرت تمامی افراد دارد و بدون شک هرچقدر بتوانیم آموزه‌های دین مبین اسلام را در باور جامعه تقویت کنیم، شاهد ارتقاء سلامت جامعه، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha