• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403071109111
  • خبرنگار : 50552

در ۶ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

دستگیری ۳۳۵۶ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در قزوین

دستگیری ۳۳۵۶ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در قزوین

ایسنا/قزوین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز، طرحی تحت عنوان طرح هجرت در حال اجراست که در این رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۳۵۶ نفر از اتباع غیرمجاز دستگیر شده‌اند. 

سردار علی ابراهیمی در نشست خبری که چهارشنبه ۱۱ مهر ماه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی امسال با شعار پلیس هوشمند و مردم قانون‌مدار خواهد بود. 

وی ادامه داد: نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۴۴ شهید در راستای برقراری نظم و امنیت تقدیم کشور کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در هفته فراجا ۱۲۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و ارائه خدمات مضاعف در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد. 

وی در رابطه با عملکرد ۶ ماهه پلیس قزوین، بیان کرد: در بحث وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی و در بحث کشف سرقت‌ها نیز افزایش ۸ درصدی داشته‌ایم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰۰ نفر در رابطه با سرقت‌های خرد و مهم دستگیر شده‌اند که بیشتر آن‌ها سارقان محتویات خودروها بوده‌اند، در این رابطه سه باند حرفه‌ای سارقین خودرو شامل ۱۹ نفر خانم و آقا دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون یک باند چهار نفره سارقین مسلح منزل منهدم شده‌اند و در این رابطه ۲ دستگاه خودروی مسروقه شناسایی و کشف شده‌ است، همچنین سلاح‌های به کار گرفته شده نیز کشف و ضبط شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ نفر سارق مأمورنما نیز که در پوشش پلیس اقدام به سرقت می‌کردند، با تلاش همکاران ما شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وقوع ۱۸ قتل در استان قزوین طی ۶ ماه

ابراهیمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ فقره قتل در استان قزوین به وقوع پیوسته که همه آن‌ها کشف شده‌اند.

وی گفت: در بحث دستگیرشدگان در حوزه‌های مختلف نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۷۷۴ نفر دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۳۸ درصدی داشته است و این نشان از برخورد قاطع پلیس با مجرمین و مخلان نظم و آسایش مردم دارد. 

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: در حوزه مواد مخدر نیز از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۹۴ نفر دستگیر شده‌اند که ۶۴۰ نفر از آنان خرده‌فروش مواد مخدر بوده‌اند، در این خصوص ۸۵۱ کیلوگرم انواع مخدر کشف و ضبط شده و ۳۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی، ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز، ۶۳ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ارزش ریالی پرونده‌های جرائم اقتصادی ۵۸۸ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ هزار نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در سراسر استان مراجعه کرده‌اند که برای ۳۶ هزار و ۲۴۸ نفر پرونده قضائی تشکیل شده است.

وی گفت: میانگین تصادفات درون‌شهری روزانه ۱۵۰ مورد است، متأسفانه آمار تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افرایش ۹ درصدی داشته است. 

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۴۱ مورد وقوع جرائم در فضای مجازی را داشته‌ایم که یک هزار و ۱۱ مورد یعنی ۹۷ درصد از آن‌ها کشف شده‌اند، در این خصوص ۳۷ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده‌اند. 

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز نیز طرح هجرت در حال اجرا است که در این رابطه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۳۵۶ نفر دستگیر شده‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

مابچه هامون جرات نمیکنن بروند صف نانوایی شب میشه جرات نمیکنیم بچه روبفرستم سوپرمارکت ها ازترس افغانیا شماروبخدا یه کاری بکنیداینااینجانباشند.