• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99023122436
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کاوازاکی جهش‌یافته کروناویروس است؟

کاوازاکی جهش‌یافته کروناویروس است؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال‌وبختیاری گفت: کاوازاکی سندروم شناخته‌شده‌ قدیمی است که برخلاف باور عموم این بیماری به هیچ وجه فرم جهش‌یافته کروناویروس نیست.

فریدون رحمانی سامانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری کاوازاکی تمام سیستم‌های بدن را گرفتار می‌کند، اظهار کرد: علت این بیماری همچنان ناشناخته است اما عامل آن هر ویروسی مانند سرماخوردگی و عوامل ناشناخته دیگری می‌تواند باشد که این بیماری در واکنش به عفونت ویروسی اتفاق می‌افتد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در این بیماری عروق بدن دچار التهاب شده و به خصوص در کودکان زیر ۵ سال شایع است، افزود: علایم این بیماری جدی است که البته ارتباط مستقیمی با ویروس کرونا نداشته و همان‌طور که هر بیماری ویروسی دیگری می‌تواند شروع‌کننده سندروم کاوازاکی باشد، کرونا هم می‌تواند شروع‌کننده سندروم کاوازاکی شود و منحصرا کاوازاکی به دنبال کروناویروس اتفاق نمی‌افتد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه کاوازاکی سندروم شناخته‌شده‌ و از قبل وجود داشته است، ادامه داد: برخلاف باور عموم این بیماری به هیچ وجه فرم جهش‌یافته کروناویروس نیست.

رحمانی علایم این بیماری را تب بیش از ۵ روز، ضایعات پوستی، گلودرد چرکی، علائم مخاطی، گاها درگیری قلبی همراه با ورم مفاصل  عنوان کرد و گفت: این بیماری تنها بچه‌ها را گرفتار کرده و دوره درمان آن بستگی به شرایط بیمار و شدت بیماری دارد.

وی به همکاران پزشک هشدار داد که نسبت به علائم کاوازاکی و ارتباط آن با عفونت‌های ویروسی از جمله کروناویروس هشیار باشند و اضافه کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که شخصی که مبتلا به عفونت کرونا باشد، پس می‌تواند دچار کاوازاکی شود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خاطرنشان کرد: کاوازاکی یک بیماری خودمحدودشونده بوده و پس طی یک دوره متوسط ۱۲ روزه علائم آن خودبخود بهیود یافته اما ندرتا در بیماری که دچار عوارض قلبی عروقی و یا عوارض پوستی و مفصلی شده باشد ممکن است نیاز به درمان‌های خاص احساس شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha