علی عرب نژاد در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: از شروع کرونا ۹۸۱ تماس با سامانه 1480 گرفته شده و این در حالی است که مدت مشابه سال گذشته ۷۹۹ تماس برقرار شده است.
وی افزود: تمامی این افراد خدمات مشاوره از ۱۴۸۰ دریافت کردند، اما درمورد افرادی که نیاز به خدمات حضوری داشتند به دلیل تعطیلی مراکز مشاوره، در زمان شیوع کرونا ۶۴ درصد کاهش ارجاعات به مراکز حضوری داشتیم.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ازآنجایی که درصد قابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی استفاده می کنند بهزیستی نیز باید امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم کند که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی 1480 را فراهم شده است.
عرب نژاد ادامه داد: مشاوره تلفنی با سامانه 1480 شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزهها است.
وی تصریح کرد: این مشاوران از ساعت 8 صبح تا 8 شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطههای مختلف پیش از ازدواج، خانوادگی، فردی، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، تربیتی، شغلی، اعتیاد و جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل ارائه میکنند.
عرب نژاد یادآور شد: تماس با سامانه هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد چراکه تنها سامانههای سه رقمی رایگان هستند و از زمانی که سامانه از 148 به 1480 تغییر یافته است دیگر رایگان نیست.
انتهای پیام
نظرات