• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99022718850

رئیس پلیس فتای یزد در بازدید از ایسنا:

کاهش جرائم سایبری مستلزم ارتقاء آگاهی عمومی از فضای مجازی است

کاهش جرائم سایبری مستلزم ارتقاء آگاهی عمومی از فضای مجازی است

ایسنا/یزد رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به نقش اصحاب رسانه در توسعه اجتماعی جامعه، گفت: کاهش جرائم سایبری مستلزم ارتقاء سطح آگاهی عمومی از فضای مجازی است.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در جریان بازدید از دفتر خبری ایسنا - منطقه یزد، با اشاره به اهمیت نقش اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه در کاهش جرائم، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه نسبت به جرائم فضای مجازی و چگونگی استفاده مناسب از این فضا ایفا می‌کنند.

وی بسیاری از جرائم موجود در فضای مجازی را ناشی از عدم اطلاع افراد دانست و افزود: متأسفانه کلاهبرداران و افراد سودجو از نا آگاهی شهروندان سوء استفاده کرده و جرم انجام می‌شود.

رییس پلیس فتا یزد در ادامه با بیان این‌که در حوزه فضای مجازی ایران در حال سپری کردن جنگ نرم است، گفت: پیروزی در این مهم به عزمی ملی و احساس مسئولیت تمام اقشار به ویژه اصحاب رسانه را می‌طلبد.

ابوطالبی کاهش جرائم در فضای مجازی را مستلزم ارتقا سطح آگاهی عمومی از این فضا دانست و بیان کرد: افزایش سطح سواد رسانه‌ای یکی از اولویت‌های اجرایی در این خصوص است.

این مسئول در ادامه کاهش جرائم برداشت‌ غیرمجاز از حساب‌های بانکی افراد را یکی از دستاوردهای پلیس فتا در استان یزد عنوان کرد و گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مستمر و اهتمام مردم بر لزوم ارتقاء سطح سوادرسانه‌ای این مهم بدست آمده است.

وی فعال شدن رمز پویا را از دیگر دلایل کاهش جرم برداشت غیرمجاز در یزد دانست و بیان کرد: کاربران باید بدانند که به هیچ عنوان نباید کد ملی و شماره شناسنامه خود را در فضای مجازی در اختیار دیگران بگذارند.

رئیس پلیس فتا در ادامه با اشاره به اهیمت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تصریح کرد: از اجرای طرح قرنطینه خانگی زمان استفاده از فضای مجازی بیش از دو برابر افزایش داشته و شهروندان بیشتر به سمت کسب و کارهای مجازی سوق پیدا کردند.

ابوطالبی کسب اطلاع لازم از ضوابط و قوانین استفاده از کسب و کارهای مجازی را ضروری دانست و بیان کرد: تحقیق و مطالعه در مورد چگونگی حفظ امنیت در فضای مجازی دست افراد سودجو را کوتاه می‌کند.

وی در پایان با بیان این‌ که ما نباید به گوشی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی اطمینان کامل داشته باشیم و عکس‌های شخصی را در آن نگهداری و مبادله کنیم، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می توانند برای جلوگیری از بروز هرگونه جرم در فضای مجازی یاری رسان مجموعه پلیس فتا باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha