• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99022417375
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس

250 عنوان برنامه با شعار «ما قوی هستیم» در اردبیل برگزار می‌شود

 250 عنوان برنامه با شعار «ما قوی هستیم» در اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری بیش از برگزاری 250 عنوان برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان اردبیل خبرداد.

علی واحد صبح امروز در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران اظهار کرد: به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیش از 250 عنوان برنامه با محوریت محافل خاطره‌گویی برای نوجوانان و جوانان، همایش نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس، نقد و بررسی کتاب، کرسی‌های آزاد اندیشی و تجلیل از سردار حاج قاسم سلیمانی از برنامه‌های استان برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی با اشاره به شعار امسال در هفته دفاع مقدس ادامه داد: شعار محوری «ما قوی هستیم»  از پیام‌های دفاع مقدس امسال است بطوریکه مردم ایران اسلامی با وجود تحریم‌های حداکثری و ظالمانه و مشکلات موجود، مقاومت بسیار بالایی نشان دادند که این مساله ریشه در دفاع مقدس دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: استان اردبیل ۳۵هزار رزمنده، ۳ هزار و ۴۰۰ شهید، ۷۰۵ آزاده و ۸ هزار و ۹۵۰ جانبازان از دفاع مقدس دارد که در تلاش هستیم خاطرات رزمندگان استان را جمع‌آوری و به ثبت برسانیم و تا پایان سال‌جاری ۵۰ درصد خاطرات رزمندگان استان ثبت و به چاپ خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات اخیر این مرکز در خصوص جمع آوری خاطرات یادگاران دفاع مقدس و خانواده‌های آنها اظهار کرد: از سال ۹۷ با بسیاری از مادران و پدران شهداء مصاحبه و ثبت خاطرات انجام شده که متأسفانه ۷۵ درصد آنها هم اکنون در بین ما نیستند.

به گفته واحد  تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) هر ماه از ۴۰ مادر شهید دفاع مقدس در استان دیدار و تجلیل خواهد شد، بطوریکه تاکنون از ۳ هزار و ۴۰۰ مادر شهید در استان اردبیل کمتر از یک هزار و ۱۰۰ مادر شهید در قید حیات هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha