• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99022316670
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل زندان‌های لرستان:

بخشش قاتل از مهمترین مؤلفه‌های بارز و شاخص جامعه اسلامی است

بخشش قاتل از مهمترین مؤلفه‌های بارز و شاخص جامعه اسلامی است

ایسنا/لرستان مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: بخشش قاتل یکی از مهمترین مؤلفه‌های بارز و شاخص جامعه اسلامی بوده که امروز به روشنی دیده می‌شود، اتفاقی که در سایر فرهنگ‌ها و مکاتب شاید بسیار کمرنگ و کمتر دیده شده است.

عبدالمجید کشوری امروز بیست و سوم اردیبهشت در برنامه صلح و سازش جمعی از مردم زاغه اظهار کرد: در قرآن کریم و همچنین در احادیث و روایات معتبر بر لزوم قصاص در برخی جرائم تأکید شده اما در عین حال گذشت و بخشش را بسیار بلندمرتبه‌تر از آن برشمرده‌اند.

وی اضافه کرد: همه افرادی که برای تحقق دستورات دینی همچون تلاش برای اخذ بخشودگی و گسترش ذات‌البین در میان مردم تلاش می‌کنند شاهد نزول برکات افزونتر در زندگی خود خواهند بود.  

مدیرکل زندان‌های لرستان با یادآوری حادثه قتلی که پانزده سال پیش در این منطقه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: علی رغم حضور دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در زمان بروز حادثه و پس از آن رسیدگی و بررسی همه جوانب ماجرا که در نهایت منجر به صدور حکم قصاص در این پرونده شد اما بزرگان، خیرین و ریش سفیدان این منطقه با ورود به پرونده تلاش‌هایی را برای اخذ رضایت از خانواده مقتول آغاز کرده که در ماه مبارک رمضان این اتفاق مهم و ارزشمند به وقوع پیوست.

کشوری عنوان کرد: بخشش قاتل یکی از مهمتریم مؤلفه‌های بارز و شاخص جامعه اسلامی است که امروز به روشنی دیده می‌شود، اتفاقی که در سایر فرهنگ‌ها و مکاتب شاید بسیار کمرنگ و کمتر دیده شده است.  

وی با بیان اینکه یکی از بهترین عبادت‌ها اصلاح ذات‌البین است، تصریح کرد: اینکه مؤمنی با هدف از میان برداشتن اختلافات میان دو نفر یا دو خانواده همه ظرفیت‌ها و امکانات مادی و معنوی خویش را بکار می‌گیرند بدون شک در نزد خداوند متعال با پاسخ شایسته همراه خواهد بود.

عضو شورای قضایی استان یادآورشد: آنان که با ایثار و مجاهدت جان یک انسان را در پای چوبه دار نجات می‌دهند عملی را انجام داده‌اند که مصداق آیه شریفه " و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا " بوده و این همان کاری است که امروز در این پرونده توسط نیک‌اندیشان این منطقه و از خودگذشتگی غیرقابل وصف اولیاء دم به‌خوبی قابل مشاهده است.

کشوری عنوان کرد: ورود شوراهای حل اختلاف و بزرگان محلی به چنین پرونده‌هایی و ایجاد صلح و سازش میان افرادی که به هر دلیلی مرتکب جرم شده‌اند توانسته زندگی‌های فراوانی را به انسان‌های آسیب دیده برگرداند و این اتفاق بسیار مبارکی است که برای ترویج  آن باید تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دکترکاکولوند رئیس شوراهای حل اختلاف استان، شاکرمی مدیرعامل ستاد دیه لرستان، امام جمعه زاغه و جمعی از بزرگان طوایف و مسئولین محلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha