• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071814402
  • خبرنگار : 50176

استاندار لرستان:

کنگره شهدا زمینه‌ساز جامعه سالم است

کنگره شهدا زمینه‌ساز جامعه سالم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: کنگره شهدا زمینه‌ساز ایجاد جامعه سالم است.

ابوطالب شفقت هجدهم مهرماه در جلسه ستاد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای لرستان با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان هدف غایی کنگره شهدا بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یک گنجینه غنی است و کنگره شهدا می‌تواند با بهره‌گیری از این گنجینه بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه از جمله آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برساند.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات جامعه از جمله فرهنگ‌های اشتباه و تخلفات با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اصلاح خواهند شد.

استاندار توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از راهبردهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: انتظار می‌رود از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص رویکردهای کنگره شهدا استفاده و نظرات راهبردی معظم له در حیطه استان لرستان در دستور کار قرار گیرند.

شفقت تصریح کرد: کانون‌های اندیشه‌ورزی  چگونگی برگزاری کنگره در سطح دانش‌آموزان، فرهنگیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل و از نظرات آنان استفاده شود.

وی افزود: استفاده از پیشنهادات دانش‌آموزان و دانشجویان به ترویج هرچه بیشتر فرهنگ شهدا در جامعه کمک خواهد کرد.

استاندار در مورد برنامه‌های آتی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در استان اظهار کرد: هیأت رئیسه ستاد هرچه سریع تر تشکیل جلسه داده و سیاست‌ها را مشخص کند و این جلسات تا زمان برگزاری کنگره هر ماه تشکیل شوند.

شفقت ادامه داد: کمیته‌های ۲۲ گانه ستاد برگزاری کنگره جلسات تخصصی خود را برگزار و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این رویداد مهم فرهنگی را مشخص و برای دبیرخانه ارسال کنند.

وی گفت: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های دستگاه خود را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این کنگره به دبیرخانه اعلام کنند تا توسط هیأت رئیسه بررسی و تصمیم‌گیری شود.

ستاد برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در لرستان با حضور استاندار به عنوان رئیس ستاد، امام جمعه موقت خرم‌آباد به نمایندگی از نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری کنگره، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان دبیر کنگره، رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان مسئول دبیرخانه و مدیران و مسئولین برگزاری کنگره در دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، نظامی و انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha