• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99022316440
  • خبرنگار : 50223

رئیس فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

نجات مرد ۶۲ ساله سقوط کرده از کوه سیاه لنده پس از ۱۲.۵ ساعت

نجات مرد ۶۲ ساله سقوط کرده از کوه سیاه لنده پس از  ۱۲.۵ ساعت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرد ۶۲ ساله که از ارتفاعات کوه سیاه لنده سقوط کرده بود، با تلاش ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان نجات پیدا کرد.

«محسن جلیل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این مرد بر اثر سقوط از پرتگاه به دره با ضربه به ناحیه سر و دارای خونریزی سر و جراحات به بدن و با افت فشار خون مواجه شده بود.

وی اظهارکرد: ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه طی تماس مردمی از این حادثه اطلاع پیدا کرده ایم و با توجه به وضعیت منطقه جغرافیایی و توپوگرافی منطقه که دارای شرایط جوی خاص بوده و استعلام هوایی توسط پایگاه‌های اورژانس هوایی از اداره هواشناسی استان امکان امداد هوایی اورژانس مقدور نشد.

رئیس فوریتهای پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این ماموریت توسط پایگاه شهرستان لنده انجام گرفته که از زمان دریافت ماموریت و حرکت آمبولانس تا محلی که راه برای حرکت آمبولانس بود سه ساعت طول کشیده و بعد از پیاده شدن تکنسین ها حدود پنج ساعت پیاده روری که به محل حادثه و مصدوم در کوه سیاه رسیدند.

جلیل تصریح کرد: پس از رسیدن به محل و بررسی وضعیت مصدوم، مشخص شد که مصدم دارای خونریزی از ناحیه سر و جراحات بدن و افت فشار خون است بنابراین در محل حادثه اقدامات درمانی از جملات کنترل خون ریزی سر، فیکس کردن اندام بدن از جمله ها پاها و فیکس کردن گردن با آتل و سرم تراپی و انتقال با "لاین بک بورد" انجام گرفت.

وی با بیان اینکه انتقال مصدوم در مجموع ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید بیان کرد: ساعت ۱۳ و ۴۳ دقیقه برای انتقال مصدوم اقدام شد که تا کنار آمبولانس با پنج ساعت پیاده روی و رعایت نکات ایمنی پزشکی انجام گرفت حدود سه ساعت طول کشید تا اینکه مصدم ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد به درمانگاه لنده برای سایر اقدامات درمانی منتقل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha