• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99022216077
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان:

آگاهی مردم در امداد و نجات پایین است

آگاهی مردم در امداد و نجات پایین است

ایسنا/اصفهان رئیس جمعیت هلال احمر اردستان گفت: آگاهی مردم در بحث آموزش های امداد و کمک های اولیه مناسب نبوده و جامعه هنوز به میزان لازم درگیر این مقوله نشده است.

منصور خانی، امروز (دوشنبه-۲۲ اردیبهشت) در دیدار با فرماندار شهرستان اردستان به مناسبت روز هلال احمر، اظهار کرد: نیروهای هلال احمر اردستان در ایام بحران بیماری کرونا در شش پایگاه پایش غربالگریِ سلامت در مناطق مختلف شهرستان فعالیت داشتند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیری بیماران، توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی بین بیماران مبتلا به سرطان و بیماران خاص شامل دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی در سطح شهرستان اردستان آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر اردستان با اشاره به عملیات مقابله با خسارات ناشی از سیلاب از ابتدای سال جاری در مناطق مختلف شهرستان، گفت: با تلاش همکاران دو نفر که در کوهستان های شهرستان گمشده بودند نجات پیدا کردند.

خانی با بیان اینکه آموزش‌های عمومی می‌تواند در کاهش خسارت و تلفات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی موثر باشد، گفت: بسیاری از افراد که در مخاطرات دچار آسیب می شوند به دلیل ضعف آموزش و اطلاعات عمومی است. آگاهی مردم در بحث آموزش های امداد و کمک های اولیه مناسب نبوده و جامعه هنوز به میزان لازم درگیر این مقوله نشده است و علی رغم اینکه کلاس ها به صورت رایگان برگزار می شود آن چنان استقبالی نمی شود.

وی اضافه کرد: جدی گرفتن آموزش ها برای آمادگی در برابر مخاطرات و حوادث مختلف بسیار مهم است، با بهره گیری از این آموزش ها مردم می‌توانند به هنگام وقوع حوادث علاوه بر محافظت از خود و اطرافیانشان به سایر آسیب دیدگان نیز کمک فوری دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۴۰۰ نفر در کلاس های عمومی و مخاطرات جمعیت هلال احمر شرکت کردند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ نفر عضو جمعیت هلال احمر اردستان هستند که بیش از ۵۰۰ نفر آن‌ها به صورت سازمان داده شده در جلسات مختلف فعال هستند.

همچنین فرماندار اردستان، گفت: در وضعیت بیماری کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی و شرایط به وجود آمده در کشور، جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه هایی بود که کمک شایانی در شهرستان و در سایر نقاط کشور کرد.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه خدمات و فعالیت های جمعیت هلال احمر نمونه بارز ازخودگذشتگی و بشر دوستی است، گفت: تلاش برای نجات جان انسان‌ها و کمک به هم نوعان ارزش معنوی و جایگاه والایی در نزد خدای متعال دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha