• شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99020603801
  • منبع : نمایندگی همدان

در سال گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در همدان

رشد ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از رشد ۱۱ درصدی تصادفات جاده ای در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ در سطح استان خبر داد و گفت: در فروردین ۹۹ با توجه به محدود ترافیکی چهار تصادف منجر فوت داشته ایم.

مصطفی پناهنده شنبه ۶ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران که به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طریق فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به هفتم اردیبهشت ماه روز ایمنی حمل و نقل، اظهار کرد: آمار تصادفات جاده ای در سال گذشته افزایش داشته و در استان همدان در فروردین ۹۸ حدود هشت مورد تصادف منجر به فوت بوده که امسال چهار مورد شده و ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد و فوت سر صحنه ۱۳ مورد در سال ۹۸ بوده که‌ در سال ۹۹ به شش مورد کاهش یافته که نباید به این آمار دلخوش کرد چراکه با توجه به حجم ترددها و کاهش سفرها آمار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تصادفات فوتی ۲۸۵ فقره بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است که با فرهنگسازی باید شاهد کاهش تصادفات باشیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد متوفیان تصادفات ۳۷۳ نفر و جانباختگان سر صحنه حادثه ۱۸۸ نفر بوده که آمار افزایش داشته و نشانگر سرعت بالای وسایل نقلیه در هنگام تصادف بوده و در مجموع تعداد مجروحین در سال گذشته ۲۰۸۰ نفر بوده است.

پناهنده در ادامه بیان کرد: یکی از سیاست های اخذ شده در اداره کل راهداری و حمل نقل، استفاده از سیستم هوشمند حمل و نقل است به طوریکه استفاده از فناوری های نوین و سیستم آی.تی از جمله اقداماتی است که به حوزه حمل و نقل و راهداری وارد شده و ما شاهد راه اندازی شبکه هوشمند راه ها در استان همدان نیز هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور در شبکه راه و جاده بوده، باید جاده ها را به گونه ای حفظ و نگهداری کنیم که بیشترین بهره وری را داشته باشد.

وی از وجود ۵۱۴۰ کیلومتر راه در سطح استان همدان خبر داد و گفت: استان همدان با ارتباط با پنج استان غربی و مرکزی دارای ۸۵ کیلومتر آزادراه،  ۶۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲۷۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته است.

پناهنده با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که راه های روستایی شوسه را آسفالت کرده تا به پوشش صددرصدی جاده ای برسیم، اضافه کرد: در طرح ابرار هدف آماده سازی زیرسازی و روسازی جاده ای با استفاده از فناوری های نوین است.

وی با اشاره به بازبینی و بازنگری نقاط حادثه خیز در استان همدان اعلام کرد: تاکنون ۱۰۶ نقطه حادثه خیز در استان همدان شناسایی شده که از این تعداد ۷۰ نقطه پرتصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف بوده که باید با اقدامات زودبازده نقاط را از حادثه خیز بودن خارج کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۷۷ محور توسط ۶۶ دوربین کنترل سرعت به منظور کاهش تخلفات و حوادث جاده ای تحت کنترل هستند.

وی افزود: در همین راستا برای پایش ترافیک جاده ای ۲۳ دوربین در محورهای مواصلاتی نصب شده که با ورود به اپلیکیشن ۱۴۱ می‌توان از وضعیت ترافیکی جاده ها مطلع شد و راهداری نیز با پایش این دوربین‌ها اقدام به رفع گره های ترافیکی مسیر کرده و می‌توان مسیر کم ترافیک و سهولت در رفت و آمد را انتخاب کرد.

پناهنده در بخش دیگری از وجود دستگاه های ترددشمار جاده ای در استان همدان خبر داد و گفت: در راستای اندازه گیری میزان ترددها و درنظر گرفتن کشش جاده ای برای عبور وسایل نقلیه، در مسیرهای استان دستگاه های آنلاین و مغناطیسی نصب و حجم ترددها اندازه گیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تعداد ترددها در سال ۹۸ را ۱۸۱ میلیون تردد خبر برشمرد و یادآور شد: افزایش تردد جاده ای نشانگر این است که برای حفظ ایمنی باید تلاش بیشتری در جاده داشته باشیم.

وی ایجاد ۷۷ مجتمع خدمات رفاهی جدید را از دیگر اقدامات در حال انجام در استان برشمرد و یادآور شد: مجتمع های خدمات رفاهی در کاهش تصادفات جاده ای بسیار مفید بوده و یک نیاز راننده که رفع خستگی است را برطرف می‌کند که در این راستا ۳۵ مجتمع جدید آماده بهره برداری بوده و در ۲۷ نقطه در حال ساخت و مابقی در حال اخذ مجوز هستند.

پناهنده در ادامه خاطرنشان کرد: در محل روستاهایی که جاده از بین آنها عبور می‌کند، تاکنون ۱۱ پل عابر پیاده به منظور سهولت در رفت و آمد ساکنان ایجاد شده است.

وی اعلام کرد: یکی از مباحثی که مورد اعتراض مردم است، مسئله روکش جاده ای بوده که در استان همدان با توجه به شرایط آب و هوایی و عبور بارهای سنگین و غیرمجاز از مسیر روکش های آسفالت در معرض آسیب قرار می گیرد البته سه کارخانه آسفالت سازی در استان آسفالت روکش را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha