• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 99020403105
  • منبع : فضای مجازی

در دفاع از سحر قریشی!

آقای شهردار منطقه یک خیلی روانشناسانه با پاکبان عزیز حرف زد. حرمت پاکبان را نگه داشت او نامی از سحر قریشی نبرد و قضاوتش نکرد و انسان را جایزالخطا دانست.

به گزارش ایسنا، در یادداشتی در خبرآنلاین به قلم مهدی بذرافکن آمده است: «اولین بار که کلیپ سحر قریشی و دوستانش و آن پاکبان عزیز و شریف را دیدم تقریبا به صورت کامل عکس العمل های افراد مختلف در نکوهش حرکت قریشی را پیش بینی کردم. این کار من البته شق القمر نبود زیرا در جامعه احساسی و پریشان ما چنین برخوردهایی اگر نباشد خود جای تعجب دارد. این برخوردهای احساسی هم آدم عادی و مسئول نمی شناسد. هنرمند و سلبریتی و کاربران واقعی و فیک اینستا و توییتر هم نمی شناسد؛ شامل حال همه است. از جناب استاد پرویز پرستویی که حکم بوسیدن پای آن پاکبان توسط سحر قریشی را صادر کرد تا عضو محترم شورای شهر تهران که بحث شکایت و دادگاه را پیش کشید و البته سام درخشانی که همکارش را «هنربند» خطاب کرد و ... همه در این دایره قرار می گیرند.

از کاربران همیشه صاحب نظر فضای مجازی هم که احکام مختلفی صادر کردند متاسفانه جز این کاری که کردند آیا انتظاری می رفت؟ کافی است سری به صفحه سحر قریشی بزنید و نگاهی به کامنت های بوق دار ملت داشته باشید، اوضاع و احوال دستتان می آید.

خب، عرض کردم وقتی سرشناسان جامعه آن گونه جبهه گیری می کنند و حکم می کنند و با الفاضی توهین آمیز همکارشان را خطاب می کنند، واقعا از دیگران چه انتظاری است؟ انگار که تا واقعه ای اتفاق افتاد مسابقه ای نفس گیر آغاز می شود از محکوم کردن فرد یا افراد بدون در نظر گرفتن شرایط قضاوت و دادن فرصت دفاع به کسی که از او انتقاد می شود.

قصد شرح اتفاق روی داده را ندارم که تا حالا لابد فقط خواجه حافظ شیرازی همشهری خودمان از این ماجرا بی خبر باشد.

معتقدم بهترین، روان شناسانه ترین و معقول ترین موضع گیری در این ماجرا مربوط به شهردار منطقه یک است.

او که در همان پارک نیاوران سراغ پاکبان مورد نظرمان رفت. مقام پاکبان عزیز را پاس داشت. از او دلجویی کرد. او اما نکته ای گفت که خیلی به دلم نشست آنجا که خطاب به پاکبان شریف گفت: «شاید برخورد آن شهروند عزیز ما، یک عکس العمل هیجانی و ناشی از کار خوب شما بوده که به خاطر رعایت فاصله اجتماعی برای کرونا با او عکس نگرفتید.»

آقای شهردار منطقه یک خیلی روانشناسانه با پاکبان عزیز حرف زد. حرمت پاکبان را نگه داشت او نامی از سحر قریشی نبرد و قضاوتش نکرد و انسان را جایزالخطا دانست.

برخورد سحر قریشی با پاکبان محترم صحیح نبود. شکی نیست. اما برخورد یک جانبه و توهین آمیز با سحر قریشی هم شایسته نبود و نیست. سحر قریشی نیازی به دفاع من ندارد. او طرفداران خاص خودش را دارد؛ همانگونه که حتما مخالفان سرسختی هم دارد.

بنده هم این جا قصد دفاع از سحر قریشی را ندارم. تیتر مطلب را هم بی خیال شوید. اتفاقا امثال سحر قریشی که چهره های شناخته شده جامعه هستند و در شبکه های اجتماعی می تازند باید کارها و اعمال و رفتارشان با کمترین درصد اشتباه همراه باشد.

حرف من همان است که اول مطلب عرض کردم. جامعه احساسی ما و تصمیماتی که مثل «تی ان تی» است. تا فتیله‌اش روشن می شود سریعا گُر می گیرد و منفجر می شود و تا شعاعی قابل توجه همه چیز را خراب می کند.

جامعه ما باید از این حالت خارج شود. ما باید از این مدار خارج شویم... .»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۰:۱۹

خیلی نوشته چرت و بی معنی بود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۵ ۲۲:۲۸

نه ! درست است .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۰:۴۸

به نظر من نباید از شخصی که در قالب خیلی بزرگتر قرار گرفته انتظاری بیشتر نباید داشت

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۱:۲۴

همین شماها هستید که اینها را درست کردیدو ازشون در هرشرایطی و با هرعملکردی حمایت میکنید و اونها رو پر مدعا،متاسفم براتون با اون تفکرات

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۱:۵۲

نویسنده محترم این گونه رفتارها دلسوزی نداره..از اینگونه رفتارها جانبداری نشه تا در آینده شاهد تکرار نباشیم.. ..هنرمند شخصی است که جرو خواص جامعه است و ارفتار هنرمند بر مردم بسیار بیشتر است..

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۱:۵۵

عالی بود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۳:۴۲

عاقلانه و منطقی نوشته شده. قضاوت کردن مشکل‌ست. همیشه مواردی وجود داره که در نقطه کور عقل ما قرار می‌گیره.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۲۳:۵۰

واقعا متنی کاملا در دفاع هوشمندانه و صد البته نادرست به قول دوستمان چرت و بی معنی بود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۵ ۰۲:۱۱

نوشته اي كه واقعا به در جامعه احساسي ايران ميخوره!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۵ ۰۹:۳۶

اشتباه اشتباه و اگه چهره ی شناخته شده این اینکارو کنه صد برابر بیشتر اشتباه و صدبرابر بیشتر باید بازخورد داشته باشه ما یه جامعه زنده هستیم یه جامعه احساسی نیستیم خیلی حرف زشتی زدی.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۰۴:۳۷

روشن نیست نوشته منظور و پیامش چیست. تناقض در یک متن کوتاه موج میزنه: "در دفاع از سحر قریشی! . . . سحر قریشی نیازی به دفاع من ندارد. . . بنده هم این جا قصد دفاع از سحر قریشی را ندارم. تیتر مطلب را هم بی خیال شوید." آیا اصول نگارش رو در رشته روزنامه نگاری دیگر نمی آموزند؟ از طرف دیگر, چرا نویسنده که به نقد کل جامعه نشسته و در پایان در مقام توصیه فراگیر اجتماعی و اخلاقی است خود لحن تهاجمی و کنایه آمیز در مورد دیگران (که اصل ماجرا را نکوهش کرده اند) بکار میبره؟ چرا از این دید نگاه نمیشه که جامعه هم حساسیت های به جایی داره؟ در کلمات نقل شده از شهردار هم نکته روانشناسانه ای ندیدیم. نمیتوان با ارتباط بیمعنی بین اصل ماجرا که یک توهین کلامی یک شهروند به شهروند دیگریست و فاصله گذاری اجتماعی بدلیل کرونا شعور و فهم پاکبان را به سخره گرفت.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۱۸:۰۶

درود مطلب زیبایی بود، خوشحالم که هنوز اندک افرادی هستند که از روی فکر مینویسند و نه از روی جوزدگی!