• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99013118821
  • منبع : نمایندگی همدان

دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان خبر داد

توزیع ۲۸ هزار و ۸۳۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان همدان

توزیع ۲۸ هزار و ۸۳۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان همدان

ایسنا/همدان دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان گفت:در سطح استان‌ تا ۲۳ فروردین ماه ۲۸ هزار و ۸۳۰ بسته معیشتی و ۱۱۹ هزار بسته بهداشتی به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

سرهنگ علی قراباغی یکشنبه ۳۱ فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از اول اسفند به نوعی کشور درگیر این ویروس شد و اقداماتی توسط نهادها و مردم و جهادگران آغاز شد.

وی ادامه داد: همه ما وظایف اجتماعی داریم و جهادگران و بسیجیان و حرکات خودجوش سمن ها و مردم در راستای همین وظیفه اجتماعی است که برگرفته از دین شریعت و آموزه های دینی ما است.

دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان با بیان اینکه کشورهای پیشرفته جهان با ادعاهای زیادی هرساله رتبه بندی‌هایی براساس شاخص‌هایی به خود می‌دهند که باید بررسی کرد، مبنی و استانداردهایشان چیست، افزود: در مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان، تخت‌های بیمارستانی کمتری داریم اما در ایران کادر سلامت و مدافعان سلامت بدون توقع وارد کار شدند حتی برخی طلاب در بیمارستان‌ها مشغول کمک‌رسانی و بسیجیان نیز برای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر وارد عمل شدند.

قراباغی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی یک راهزنی مدرن بین کشورهای پیشرفته جهان آغاز شده تا جایی که سالمندان را به حال خود رها و فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند، خاطر نشان کرد: در چنین وضعی چندین طلبه در بیمارستان شهید شدند درصورتی که وظیفه‌ای برای این نوع خدمات نداشتند و مردم نیز برای کمک انفاق و نذورات زیادی انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: مردم همدان تقریبا از آغاز شیوع کرونا چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای بسته‌های معیشتی و کمک بهداشتی قبل از شروع طرح انفاق مؤمنانه اهدا کرده‌اند و
هیچ احساس ناامنی در کشور نداریم اما در مقایسه با کشوری که بالاترین رده ایمنی برای خود می‌داند، فروش اسلحه سه برابر شده که همان قانون جنگل است.

دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان اضافه کرد: نیاز امروز جامعه جهانی اخلاق و معنویت است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده‌اند و با وجود این دو حتی با کمبودهای مادی، محیط زندگی می‌تواند یک بهشت می‌شود.

قراباغی با ابراز اینکه کرونا با تمام معایبی که دارد نشان داد کشورهای پیشرفته جهان با وجود تمام امکاناتی که دارند نمی‌توانند درست عمل کنند، افزود: در راستای وظیفه اجتماعی جهادگران و بسیجیان‌ ما آمدند تا بتوانند این برهه را مدیریت کنند و این رخداد کارنامه درخشانی برای نظام و حکومت دینی ما است که با کمترین هزینه‌های جانی این برهه را بگذراند.

وی بیان کرد: تا ۲۳ فروردین‌ امسال فعالیت‌های خوبی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا صورت گرفته است و در بحث ضدعفونی کننده بیش از ۵۰۰۰ عملیات با حضور بیش از ۴۰ هزار نفر روز نیروی انسانی انجام شده و ۳۹ هزار و ۲۳۴ نقطه و مکان رفع آلودگی شده است.

دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان با اشاره به اینکه مجموع این فعالیتها با هماهنگی علوم پزشکی و شهرداری و ستاد استانی کرونا انجام شده، اظهار کرد: ۱۰ رزمایش دفاع بیولوژیک در این موضوع انجام شده همچنین با توجه به اینکه روزهای اول یکی از معضلات ما کمبود وسایلی چون ماسک و دستکش بوده برخی کارگاه‌های تولیدی که به وسیله وام‌های کارآفرینی شروع به کار کرده بودند، کارگاه‌های خود را تغییر کاربری دادند.

قراباغی از ایجاد هفت کارگاه تولید گان و اتوکلاو و توزیع ۱۶۲ هزار جفت دستکش خبر داد و اظهار کرد: ۱۱ کارگاه متوسط و نیمه بزرگ مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و علوم پزشکی را برای تولید ماسک گرفتند و چندین کارگاه خانگی ویژه تولیدات غیر بیمارستانی فعال شد که از این راه یک میلیون و ۳۷۴هزار ماسک تولید شده و ۶۶۸ هزار مورد در غالب هدیه در بین مردم و مابقی در بازار و علوم پزشکی توزیع شد.

وی افزود: بسیجیان داوطلبانه آموزش‌های کمک بهیاری داده شدند و در بحث غربالگری و قرنطینه روستاهای خاص به کارگیری شدند همچنین در بحث فاصله گذاری ۱۱۳ تیم به کارگیری شده است.

دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان بیان کرد: در سطح استان‌ تا ۲۳ فروردین ماه ۲۸ هزار و ۸۳۰ بسته معیشتی و ۱۱۹ هزار بسته بهداشتی به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

قراباغی از ایجاد قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) به ریاست امام جمعه همدان و جانشینی فرمانده سپاه استان خبر داد و افزود: این قرارگاه در جهت هماهنگی عملکردهای دولت، سمن‌ها و خیرین ایجاد شده تا از موازی کاری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با آغاز قرنطینه بیشتر برای کسانی مانند کارگران فصلی مشکلات اقتصادی ایجاد شده که تا دیروز حتی خیر بودند اما امروز به علت شیوع ویروس و مشکلات آن نمی‌توانند کار و زندگی را اداره کنند بنابراین قرارگاه به دنبال شناسایی و کمک به این افراد است که وظیفه شناسایی و توزیع اقلام به عهده پایگاه‌های مقاومت بسیج است.

دبیر قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی(ع) استان همدان بیان کرد: ارزش اقلام برای خانواده بالای یک نفر ۳۰۰ هزار تومان است و مرحله اول این رزمایش با محوریت ماه رمضان چهارم اردیبهشت آغاز می شود و تا ۱۵ ماه مبارک رمضان‌ ادامه پیدا می‌کند و مرحله دوم از میلاد امام حسن(ع) آغاز خواهد شد و تا عید فطر ادامه می یابد.

قراباغی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در هر مرحله ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور هزینه بسته‌های معیشتی شود، خاطر نشان کرد ۸۰ درصد شناسایی‌ها استان انجام شده و ۲۸ هزار و ۴۰۰ خانواده نیازمند در سطح استان شناسایی شده‌اند و تا امروز توسط قرارگاه حدود دو میلیارد تومان به صورت نقدی یا کالا جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: ۲۷‌ هزار بسته مشارکتی در قالب این قرارگاه توزیع خواهد شد و سه و نیم‌میلیارد خانوار تحت این پوشش قرار می‌گیرند و این بسته‌ها شامل ۱۰ کیلو برنج، سه کیلو مرغ، دو قوطی رب، یک بسته خرما، سه بسته ماکرونی، ۲ شیشه روغن مایع و سویا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha