• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99013017642
  • منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

اخباری از محیط زیست استان تهران؛

از پایان دفن ۸هزار تن زباله در پیشوا تا پایش ۹۷۰ واحد در اسلامشهر

از پایان دفن ۸هزار تن زباله در پیشوا تا پایش ۹۷۰ واحد در اسلامشهر
عکس: تزئینی

اداره کل محیط زیست استان تهران از پایان دفن روزانه 80 تن زباله های خانگی در پیشوا و پایش 970 واحد صنعتی و خدماتی اسلامشهر در سال 98 خبرداد.

به گزارش ایسنا، امامعلی یگان زاده - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا -  از آغاز انتقال زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهر خبر داد.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا افزود: یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی شهرستان پیشوا نزدیکی محل دفن زباله پیشوا به مناطق مسکونی بود که با پیگیری این اداره و نظارت مستقیم دادستان شهرستان و همت شهرداری و بخشداریها این مشکل برای همیشه رفع و روزانه حدود80 تن زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهرانتقال داده می شود.

وی با اشاره به اینکه از سالیان گذشته مشکلات زیادی در مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا وجود داشت که باعث تهدید بهداشت عمومی و تخریب و آلودگی محیط زیست می شد، اظهار کرد: خوشبختانه با انتقال زباله های شهرستان به مرکز دفن پسماند چرمشهر و پلمب و مسدود شدن مسیر ورود به مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا این معضل به طور کلی رفع شد.

یگان زاده در ادامه گفت: با توجه به حجم بالای تولید پسماند در کشور و هزینه بر بودن جمع آوری، انتقال و دفن این پسماندها می توان با اتخاذ چند راهکار ساده از  هدر  رفت سرمایه شهرداری ها -که باید صرف عمران و آبادانی شهرها شود - جلوگیری کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا اظهار کرد: کاهش حجم زباله ها راهکارهای ساده ای دارد که مواردی از قبیل تفکیک پسماندهای تر و خشک در منزل، استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف، استفاده از کیسه های پارچه ای به جای نایلون از این جمله هستند.

پایش 970 واحد صنعتی و خدماتی اسلامشهر در سال 98

الهه بیگی - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر - در تشریح عملکرد اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر  طی یک سال گذشته گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات محیط زیستی و حفاظت از منابع زیستی شهرستان در سال 98 بیش از 970 واحد صنعتی، خدماتی و صنفی، تحت پایش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طی این مدت برای 287 واحد غیرمجاز، آلاینده و متخلف اخطاریه محیط زیستی صادر و ابلاغ شد، اظهارکرد: با پیگیری این اداره  9  واحد غیر مجاز نیز جمع آوری و از محل منتقل شدند.

بیگی در ادامه به شناسایی 34 واحد صنعتی جدید در گشت و پایش ماموران اجرایی این اداره در سال 98 اشاره کرد و گفت: این واحدها با فعالیت غیر اصولی خود و عدم رعایت تمهیدات زیست محیطی لازم، ضمن ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا موجبات تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان را فراهم آورده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در سال گذشته 266 مورد استعلام در خصوص تاسیس یا صدور پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی و خدماتی مختلف به این اداره واصل شد، اظهار کرد: در سال رونق تولید این اداره با صدور 236 مجوز محیط زیستی  بر مبنای قوانین و ضوابط موافقت کرد و تنها 30 مورد به دلیل مغایرت با ضوابط استقرار ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست مورد مخالفت قرار گرفت.

وی همچنین پیگیری های این اداره در خصوص تکمیل و راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه مرکزی فاضلاب اسلامشهر را از دیگر اقدامات مهم و اساسی محیط زیست در سال 98 دانست و اظهارکرد: فاز دوم این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد ریال، در پایان هفته گذشته افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، بیگی خاطر نشان کرد: بررسی 63 مورد شکایت و نظارت و کنترل بر پساب تولیدی دو پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در چهاردانگه و احمد آباد مستوفی از اهم اقدامات این اداره در سال 98 بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha