• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99012715684
  • خبرنگار : 50059

قرار گرفتن ۱۶۵ روستا تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین

قرار گرفتن ۱۶۵ روستا تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین

ایسنا/قزوین مسئول روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین از پوشش ۱۶۵ روستای کم برخوردار استان تحت پوشش این قرارگاه خبر داد و گفت: شعار قرارگاه «احصاء مشکلات توسط مردم، کار برای مردم و به‌واسطه مردم» است.

جواد رجبی، مسئول روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مناطق زوارک الموت شرقی با ۳۵ روستا، چوقور طارم سفلی با ۱۸ روستا و دستجرد الموت غربی با ۱۹ روستا است که مجموعاً ۷۲ روستا را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین سه دهستان دیگر نیز به مجموعه مناطق تحت پوشش قرارگاه اضافه‌شده که شامل دهستان آقا بابا در منطقه قاقازان شرقی از بخش کوهین شامل ۴۱ روستا، دهستان کلنجین آوج شامل ۳۲ روستا و دودانگه سفلی یا حسین‌آباد در شهرستان تاکستان شامل ۲٠ روستا است که در مجموع قرارگاه برای ۶ دهستان فعالیت انجام می‌دهد.

مسئول روابط عمومی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: از آنجا که فعالیت‌های قرارگاه در سه ضلع مردم، قرارگاه، دولت و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود لذا شعار خود را «احصاء مشکلات توسط مردم، کار برای مردم، به‌واسطه مردم» انتخاب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بهترین کسانی که می‌توانند مشکلات روستاها را شناسایی کنند خود مردم هستند و بهترین کسی هم که می‌تواند به حل آن کمک کنند خود مردم هستند زیرا کار برای خودشان است.

رجبی ادامه داد: کارگروه‌های این قرارگاه شامل کارگروه عمران و زیرساخت، تعلیم و تربیت، سلامت، فرهنگی و اجتماعی همچنین اقتصاد و اشتغال است.

این مسئول عنوان کرد: در طول سه سال فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین شاهد هستیم مشارکت‌های مردمی در حوزه فعالیت‌های جهادی خیلی خوب شده است.

وی اعلام کرد: با کمک مردم شاهد اشتغال‌زایی، پیشرفت زیرساخت‌هایی همچون قنات و کانال‌های کشاورزی و آب شرب، کمک به بهبود حوزه تعلیم و تربیت، قبولی دانش آموزان در کنکور و جذب به حوزه علمیه، احیای تنورهای سنتی و استقرار روحانیت در روستاها هستیم که تمام این موارد حاصل و ثمره حمایت‌ها و تلاش‌های مردمی است که دنبال تغییر و تحول در روستاهای خود بودند.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که مشکلات مردم در مناطق محروم و روستاها را برطرف کنیم تا بار دیگر شاهد احیای روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا و مولد و تولیدکننده بودن آن باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha