• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99011105493

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس:

آغاز پایش سیستم بی‌خطرساز بیمارستانی در فارس/مشکل دفع پسماند بیمارستانی نداریم

آغاز پایش سیستم بی‌خطرساز بیمارستانی در فارس/مشکل دفع پسماند بیمارستانی نداریم

ایسنا/فارس معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس اعلام کرد که از این هفته نظارت و پایش حضوری سیستم بی‌خطرساز بیمارستانها برای نظارت بر چگونگی کارکرد این سیستم‌ها در شرایط کرونا انجام خواهد شد.

لیلا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: اگرچه پیش از بروز کرونا ویروس به طور مرتب نظارت و پایش سیستم آتوکلاو بیمارستان‌های استان فارس انجام می‌شد اما به دلیل شیوع این بیماری، حساسیت‌های بیشتری در این باره در دستور اجرا قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: از آزمایشگاههای متعمد نیز خواسته شده که تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس با بیان اینکه تعداد دفعات سرکشی به روند دفع پسماندهای عفونی بیمارستانی در استان بیشتر شده است، از بیمارستان‌هایی که دارای آتوکلاو هستند و نسبت به بی خطر سازی پسماندها اقدام می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

تاجگرودن خاطرنشان کرد: پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها به شهرداری تحویل داده می‌شود و طی تماس و پیگیری روزانه با مسئولان شهرداری این مهم را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه پایش مستمر بیمارستان‌ها در راس برنامه اداره کل محیط زیست فارس قرار دارد، یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، محیط زیست نسبت به ارسال دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا به علوم  پزشکی، نظام پزشکی، همه بیمارستانها، مدیریت پسماند شهرداری، دادستان و حضور مستمر در جلسات پدافند غیر عامل استانداری اقدام کرده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست فارس اضافه کرد: تاکنون مشکلی برای دفن پسماندهای عفونی بیمارستان‌های درگیر کرونا در فارس گزارش نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha