• جمعه / ۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99010100057
  • خبرنگار : 71429

پربازدیدهای حقوقی در آخرین هفته سال ۹۸

پربازدیدهای حقوقی در آخرین هفته سال ۹۸

تایید لایحه بودجه سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان، برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در شهریور سال ۹۹، ابلاغ نرخ دیه سال ۹۹ و ... از پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته آخر سال ۹۸ بود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی هفته آخر اسفند سال ۹۸ را در زیر می‌خوانید:

نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1399

عباسعلی کدخدایی در آخرین نشست خبری در سال ۹۸ که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: ما حدود ۸۰ ایراد را به بودجه داشتیم که چند مورد مربوط به حقوق مردم بود که مشخصا نسبت به آنها اعلام نظر شد و ایراد گرفته شد و مجلس اصلاح کرد. در نهایت بودجه سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان تایید شد. 

سخنگوی شورای نگهبان  گفت: نظر رسمی شورای نگهبان قانون اساسی، در قالب ایرادات شرعی، قانون اساسی و برخی ابهامات به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

کدخدایی درباره استفاده از فضای مجازی گفت: فضای مجازی همانند فضای حقیقی خوب و بد دارد بکوشیم تا از بدیها دور افتیم و از خوبی ها بهره بریم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین از موافقت اعضای این شورا با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز جمعه ۲۱ شهریور سال آینده خبر داد.                                 

با لحاظ 3 اصل سرعت، دقت و قاطعیت، حفظ آبرو و اعتبار مردم در اولویت قرار دارد 

براساس این گزارش، سیدعلیرضا آوائی وزیر دادگستری،  اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیتهای انجام گرفته در حوزه رصد و کنترل بازار را امری حیاتی و مهم برشمرد.

ارسال لایحه حقوقی غیرحضوری شد 

یکی از اخبار مهم هفته گذشته این بود که ارسال لوایح حقوقی غیرحضوری شد و در این راستا عیسی زارع پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه  گفت: امکان ثبت و ارسال غیرحضوری لوایح حقوقی به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کارتابل وکلا در سامانه خدمات الکترونیک قضایی (عدل ایران) فراهم شده است.

اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی حرکتی جهادی بود

حجت الاسلام والمسلمین رییسی رئیس قوه قضاییه  اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی را حرکتی جهادی خواند و  گفت: تقویت بخش دفاع بیولوژیک کشور آمادگی برای پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب ناپذیر است.         

 رئیس قوه قضاییه در ۲۸ اسفند سال ۹۸ بخشنامه نرخ دیه کامل در ماه‌های غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۹ را به مراجع قضایی ابلاغ کرد.                                 

عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد/ اعلام نرخ دیه ۹۹

عمار صالحی به ۱۰ سال حبس محکوم شد،  اعلام نرخ دیه سال ۹۹ در ماه های غیرحرام به مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان، استفاده بیش از ۵۰ درصد از زندانیان امنیتی از مرخصی و رسیدگی به پرونده محتکران اقلام بهداشتی با سرعت، دقت و قاطعیت و ... مهمترین سخنان غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه بود که در آخرین هفته سال ۹۸ ارایه داد. 

 ۱۰۰ هزار زندانی مشمول عفو و مرخصی شدند

علی باقری کنی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اعطای مرخصی به ۹۰ هزار زندانی برای پیشگیری از شیوع کرونا، در رابطه با عفو نوروزی اخیر نیز گفت: طبق برآوردها، حداقل ۱۰ هزار نفر مشمول عفو خواهند شد.   

اطلاعیه روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان در خصوص فرار تعدادی از زندانیان

 در پی فرار تعدادی از زندانیان از اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی خرم آباد در آخرین روز سال ۹۸  روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان لرستان اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد: زندانیان متواری دارای جرائم سبک و با محکومیت‌های یکساله بوده‌اند و در بین آنان هیچ زندانی خطرناکی وجود ندارد.                                 

انتهای پیام          

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha