• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98122116597
  • خبرنگار : 50225

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

اگر مردم از منزل خارج نشوند، می‌توانیم روند اپیدمی کرونا را آرام سپری کنیم

اگر مردم از منزل خارج نشوند، می‌توانیم روند اپیدمی کرونا را آرام سپری کنیم

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم ماندن در خانه گفت: اگر مردم رعایت نکنند و به صورت انفجاری شاهد موارد زیاد ابتلا کروناویروس باشیم، مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد در حالی که اگر مردم از منزل خارج نشوند، می‌توانیم روند این اپیدمی را به شکل آرام سپری کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر شکرالله سلمان‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون یک هزار و ۲۴۸ نفر با علائم کروناویروس به مراکز درمانی حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه کرده‌اند که ۵۲۱ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند و ۴۳۸ نفر از این تعداد نیز ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری وضعیت بیماران مبتلا به کروناویروس پس از ترخیص تا زمان بهبودی کامل، افزود: وضعیت بیمارانی که از بیمارستان مرخص شده‌اند و افراد در تماس با آنها، توسط مراکز بهداشت پیگیری می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز گذشته ۱۷ مورد جدید مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند اما خوشبختانه ۲۴ مورد ترخیصی از بیمارستان‌ها نیز داشتیم.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ مورد ابتلا به کروناویروس در جنوب غرب خوزستان قطعی شده است که سه نفر از این افراد بهبود یافته و ترخیص شده‌ و سه نفر فوت کرده‌اند.

سلمان‌زاده در خصوص عملکرد سایر دستگاه‌ها در کنترل کروناویروس، گفت: در ابتدای شیوع کروناویروس شاهد ناهماهنگی بودیم، اما هر چه به جلو پیش می‌رویم‌ هماهنگی‌ها بهتر می‌شود و همه پای کار هستند. البته گله‌هایی هم وجود دارد که اکنون زمان طرح این مسائل نیست.

وی تصریح کرد: مبارزه با کروناویروس نیاز به اطلاعات دقیقی دارد. مداخلات سایر ادارات نیز باید با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شود و حتی ضدعفونی کردن معابر باید با اصول علمی انجام شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص کمبود وسایل حفاظتی شخصی کادر درمانی بیان کرد: در مراکز درمانی هیچ کمبودی وجود ندارد. گاه برخی همکاران گزارش‌هایی مبنی بر کمبود وسیله‌ای می‌دهند که شاید نیاز القایی آنها باشد.

سلمان‌زاده ادامه داد: در حال حاضر انواع ماسک‌ها طبقه‌بندی شده است؛ به طور مثال ماسک فیلتردار در برخی مکان‌های بیمارستان باید استفاده شود، نه در همه قسمت‌ها. همچنین برخی از قسمت‌های بیمارستان نیازی به استفاده از ماسک نیست اما برخی از همکاران ما شاید احساس کنند که همه باید ماسک فیلتردار استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر مصرف روزانه ماسک در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۲ هزار عدد است که باوجود همه محدودیت‌ها و نیازهایی که در سطح کشور وجود دارد، سعی کرده‌ایم این میزان ماسک را تامین کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص بستن راه‌های منتهی به شهرها بیان کرد: این تصمیم که به استانداران سپرده شده است و خوشبختانه تصمیم بر این است که این اتفاق بیفتد. مشاهده می‌کنیم که استان‌های دیگر مانند گیلان و گلستان که مسافران زیادی به این استان‌ها سفر کرده‌اند، وضعیت خوبی ندارند بنابراین امیدواریم تصمیم مسدود کردن راه‌ها به طور جدی اجرا شود.

وی با تاکید بر لزوم ماندن در خانه، افزود: در حال حاضر اکثر شهرهای خوزستان درگیر کروناویروس هستند و بیمارستان‌ها و کادر درمانی نیز آماده پذیرش بیماران هستند.

سلمان‌زاده گفت: اگر مردم رعایت نکنند و به صورت انفجاری شاهد موارد زیاد ابتلا به کروناویروس باشیم، مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد در حالی که اگر مردم از منزل خارج نشوند، می‌توانیم روند این اپیدمی را به شکل آرام سپری کنیم اما طبق آن چیزی که شب گذشته در بازارهای آبادان مشاهده کردم، وضعیت به این گونه نیست و جمعیت زیادی در سطح بازار حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha