• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98122116565

مبتلایان به کرونا در سیستان وبلوچستان به ۴۴ نفر رسید/محدودیت رفت وآمد در شهرها اعمال شد

مبتلایان به کرونا در سیستان وبلوچستان به ۴۴ نفر رسید/محدودیت رفت وآمد در شهرها اعمال شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان وبلوچستان به ۴۴ نفر رسید که در حال حاضر کاهش تردد و رفت و آمد های غیر ضروری  یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش چرخش ویروس است و بدین جهت در بسیاری از مناطق و شهرها محدودیت رفت و آمد اعمال شده است.

ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی اطلاعیه شماره ۱۰  نکات مهم در خصوص بیماری کووید-19 و آخرین وضعیت این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است: جدّیت هر چه بیشتر در اقدامات پیشگیرانه و رعایت  اصول بهداشت فردی با تاکید بر رعایت آداب عطسه و سرفه، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون مایع و رعایت فاصله حداقل یک و نیم متر با دیگران، ماندن در منزل، عدم حضور در اماکن شلوغ و پر ازدحام مانند بازارها و امثال آن، عدم شرکت در هرگونه مراسم مذهبی یا غیر مذهبی، دیدارهای فامیلی، عروسی، مراسم ختم و امثال آن را توسط مردم می طلبد.در ادامه اطلاعیه آمده است: حفاظت ویژه و مراقبت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن، بیماران مزمن، بیماران دچار نقص ایمنی، بیماران پیوندی، بیماران مصرف کننده داروهای کورتیکو استروئید، زنان باردار و کودکان خردسال، همکاری کامل با کارکنان بیمارستان ها، کارکنان اورژانس 115 و کارکنان حوزه بهداشت که به منظور درمان بیماران، شناسائی افراد در معرض خطر و انجام مراقبت های بهداشتی برای اطرافیان و سایر افراد در معرض خطر در قالب  بسیج ملّی شکست کرونا انجام می شود.

در این اطلاعیه آمده است: اطلاعات از طریق صدا و سیما و پایگاه های خبری متعلق به دانشگاه های علوم پزشکی منتشر و توسط منابع خبری معتبر بازنشر می شود. همچنین سامانه های تلفنی 4030 و 190 به صورت شبانه روزی آماده ارائه رهنمودهای آموزشی و ارائه اطلاعات مرتبط با مراجعه به مراکز غربالگری می باشد.

در ادامه اطلاعیه آمده است: تا ساعت 15:00 روز چهارشنبه 21 اسفند ماه تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان  44 مورد و در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 31 مورد می باشد. موارد فوق صرفا شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم  هستند با تشخیص بالینی پزشکان محترم متخصص تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند. از مجموع 31 بیمار با تست کرونای مثبت 9 نفردر بیمارستان بستری هستند و 21 نفر نیز پس از دریافت خدمات درمانی مرخص شده اند. در این مدت یک نفر از بیماران با آزمایش کرونای مثبت جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha