• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98122015589
  • خبرنگار : 50214

شهردار شاهدیه یزد:

پرونده قطع درختان شهر را با جدیت دنبال می‌کنیم

پرونده قطع درختان شهر را با جدیت دنبال می‌کنیم

ایسنا/یزد شهردار شهر شاهدیه یزد با تشریح اقدامات امسال شهرداری در بخش‌های مختلف در رابطه با پرونده قطع شبانه قریب ۱۵۰ درخت یکی از معابر این شهر، گفت: شهرداری با جدیت این پرونده که در حال کارشناسی و تعیین خسارت است را دنبال می‎کند.

«سید علی میرنژاد» امروز سه شنبه بیستم اسفندماه در جمع تعدادی از خبرنگاران از سال ۹۸ به عنوان سالی پر فراز و نشیب برای شهرداری شاهدیه یاد کرد و گفت: خوشبختانه در سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال بودجه برای شهرداری پیش بینی شد که با تحقق آن در ابتدای آبانماه، متمم بودجه به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال ارائه و مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت که امیدواریم تا پایان سال به طور کامل محقق شود.

وی با بیان این ۷۰ درصد این بودجه صرف طرح‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف هزینه‌های جاری شده است، افزود: خوشبختانه سرانه هر شهروند شاهدیه از بودجه شهرداری ۱۲.۵ میلیون ریال بوده که آمار خوبی برای شاهدیه به شمار می‌آید.

به گفته میرنژاد، شهرداری برای سال آینده ۲۳۰ میلیارد ریال به عنوان بودجه اولیه پیشنهاد کرده که توسط شورای اسلامی شهر مصوب شده و امیدواریم بتوانیم با تحقق آن روند افزایشی بودجه شهرداری که دو سال گذشته شاهد آن بودیم را برای سال آینده نیز داشته باشیم.

وی در رابطه با موضوع قطع قریب ۱۵۰ درخت یکی از خیابان‌های شاهدیه که اخیراً اتفاق افتاد و حواشی زیادی به همراه داشت، گفت: شهرداری از متخلفان این اقدام شکایت کرده و یکی دو نفری نیز در این رابطه بازدداشت شده‌اند و شهرداری با جدیت پیگیر آن است و اکنون نیز پرونده مذکور در حال کارشناسی و تعیین میزان خسارت وارده است.

شهردار شاهدیه از تلاش شهرداری برای حفظ باغات شهر با افزایش نظارت‌ها و تشدید برخوردها خبر داد و گفت: همچنین با تغییر کاربری زمین‌های بایر و باغات خشک شده حاشیه شهر سعی شده تا ساخت و سازها به سمت این فضاها سوق داده شود تا از تخریب باغات جلوگیری شود.

وی به تلاش برای هویت بخشی به محلات این شهر قدیمی با حفظ آثار تاریخی شاهدیه اشاره و در این باره گفت: شهرداری در قالب طرحی مصوب در حال مرمت قلعه ابرندآباد برای تبدیل آن به یک مرکز گردشگری و تفریحی است فاز اول طراحی آن مورد تصویب قرار گرفته است.

میرنژاد در ادامه از جمله طرح‌های عمرانی شهرداری شاهدیه را زیرسازی و بهسازی معابر شهر شاهدیه به میزان ۱۱۰ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر شاهدیه در ورودی شمالی شهر مرکز استان و همچنین تهدید ریزگردها و آودگی کارخانجات مستقر در محور اردکان به یزد، ایجاد پارک‌ها و بوستان‌های درون محله ای و توسعه کمربند سبز شهری را در دستور برنامه‌های امسال خود قرار داد که در همین رابطه می‌توان به ساخت و بهره برداری از بوستان ولایت و نیز تکمیل فاز اول بوستان خانواده اشاره کرد.

وی از پیشرفت ۴۰ درصدی پارک بانوان شاهدیه نیز خبر داد و گفت: البته در نظر است به دنبال تملک سه هزار مترمربع از زمین‌های باقیمانده پارک لاله، این بخش از پارک به صورت موقت به عنوان بوستان بانوان مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول در رابطه با ساماندهی میادین شهر نیز به تکمیل میدان جواد الائمه، میدا ورودی شهر از سمت نصرت آباد و در حال اجرا بودن میدان دانش اشاره کرد و گفت: در مجموع ایجاد بوستانها و ساماندهی میادین شهر در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری انجام شده است.

وی از درختکاری برخی بلوارهای شهر در روز درختکاری مانند بلوار مدرسی و برخی بوستان‌های شهر خبر داد و گفت: البته به مناسبت روز درختکاری ۱۲ هزار اصله نهال نیز در بین مردم شهر شاهدیه توزیع شد.

شهردار شاهدیه همچنین به بهسازی ۲۵ هزار متربع از پیاده روهای سطح این شهر با توجه به نگاه انسان محوری در برنامه‌های شهرداری با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال اشاره و از جمله این طرح‌ها  بهسازی پیاده روهای بلوار دانشوران، خیابان گلبهار، بلوار ۲۲ بهمن و سایر معابر شهر را برشمرد.

وی برخی طرح‌های ترافیکی اجرا شده و در دست اقدام شهرداری شاهدیه مانند اتصال بلوار فقیه خراسانی به بلوار وحدت، نصب علائم ترافیکی، خط کشی و روشنایی معابر با مجموع اعتبار ۵ میلیارد ریال  را یادآور شد و گفت: شهرداری شاهدیه علاوه بر ساماندهی فضای سبز بلوار فقیه خراسانی، ایجاد پارک حاشیه‌ای در محل پل غدیر به وسعت هشت هکتار در ورودی شهر یزد و همچنین فاز اول بوستان سعادت و فاز دوم بوستان خانواده و برخی طرح‌های سرمایه گذاری را از جمله برنامه‌های در دستور کار شهرداری برای سال آینده ذکر کرد.

به گفته میرنژاد، شهردای شاهدیه امسال ۲۳ هزار و ۲۵۰ مترمربع از پلاک‌ها و اراضی در طرح‌های شهری را با صرف اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال آزادسازی کرده است.  

وی با تاکید بر این که نگاه شهرداری شاهدیه در سال جاری انجام برنامه‌های فرهنگی و خدماتی برای شهروندان در کنار اجرای طرح‌های عمران شهری بوده است، از گام‌های بزرگ و متعدد شهرداری در این زمینه خبر داد و از بزرگترین این برنامه ها را برگزاری همایش کشوری پیرعلامان حسینی به میزبانی شاهدیه بیان کرد.

وی اختصاص تاکنون حدود یک میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه‌های شاهدیه به صورت سه ماه یک بار در راستای تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های این شهر، نگاه ویژه به مدارس و کمک به کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج و حوزه مقاومت شاهدیه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر نیز خبر داد.

میرنژاد یکی از اقدامات افتخارآمیز شهرداری شاهدیه در این دوره را جمع آوری مکانیزه زباله‌های شهر و نیز رفت و روب مکانیزه برخی معابر ذکر کرد و افزود: با توجه به شیوع کروناویروس طبق برنامه ریزی صورت گرفته نسبت به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی مانند مساجد اقدام شده و ضدعفونی بوستان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس در شهر به کرات در حال انجام است.

شهردار شاهدیه در پایان نیز از ضدعفونی برخی خیابان‌های پرتردد شاهدیه خبر داد و گفت: خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی و اقدامات پیشگیرانه تاکنون کمترین میزان مبتلایان به کرونا را در شاهدیه شاهد هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha