• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070604372
  • خبرنگار : 50214

اشکذر پیشتاز در تجهیز چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند

اشکذر پیشتاز در تجهیز چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند

ایسنا/یزد مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از تجهیز ۹۳ درصدی چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند در شهرستان اشکذر خبر داد.

«جواد محجوبی» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذر که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه شهرستان اشکذر در نصب کنتور بر روی چاه‌های صنعتی در استان پیشتاز است، گفت: ۹۳ درصد از چاه‌های صنعتی  و ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند. 

وی با بیان اینکه تمامی چاه‌های استان یزد تا پایان سال به کنتور هوشمند آب و برق مجهز می شوند، افزود: از ۴۶ حلقه چاه صنعتی این شهرستان، تعداد ۴۲ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز هستند و ۴ حلقه چاه باقی مانده تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز می باشند. 

مدیر عامل آب منطقه‌ای با بیان اینکه ۵۰ میلیون و ۳۴۰ هزار متر مکعب آب از مجموع چاه چشمه و قنات این شهرستان برداشت می شود، گفت:  ۴۹میلیون و ۵۲۰ هزار متر مکعب آن از طریق چاه ها،  ۱۵۰ هزار متر مکعب از طریق چشمه ها و ۶۷۰ هزار متر مکعب آب از قنات های این شهرستان برداشت می شود. 

اشکذر پیشتاز در تجهیز چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند

همچنین در پایان این نشست از زحمات سه ساله «مجید زارع بیدکی» در سمت رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر و زارچ تقدیر شد و «محمد زارع اقبال آبادی» به عنوان رئیس جدید اداره منابع آب این شهرستان ها منصوب شد.  

در حاشیه این نشست نیز مدیر عامل و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با محمد جواد زارع بیدکی دادستان شهرستان اشکذر دیدار و گفت‌وگو کردند.

اشکذر پیشتاز در تجهیز چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند

بازتخصیص صنایع پرآبخواه شهرستان اشکذر   

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در دیدار با حجت الاسلام «ابوذر صانعی» امام جمعه شهرستان اشکذر که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد نیز گفت: براساس بند ث ماده ۳۹ قانون برنامه توسعه آب مصرفی، صنایع پر آبخواه که میزان آب مصرفی آن ها بالای ۱۰ لیتر بر ثانیه، معادل ۳۰۰ هزار متر مکعب در سال است، باید از آب غیر متعارف مانند پساب یا آب دریا استفاده کنند.   

محجوبی همچنین در مورد چاه های غیر مجاز گفت: به دلیل واقع شدن شهرستان اشکذر در دشت یزد_اردکان و وضعیت وخیم این دشت، با هرگونه حفر چاه غیر مجاز برخورد قانونی صورت می گیرد.  
 به گزارش ایسنا و به نقل از رابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: همه شهروندان می توانند با تماس با سامانه ۳۱۰۷۷ سامانه پیشنهادات و گزارشات مردمی، تخلفات حوزه آبی از جمله چاه های غیر مجاز را ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha