• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98122015271
  • خبرنگار : 50130

کرونا در حاشیه؛

محلات حاشیه‌نشین سنندج ضدعفونی و گندزدایی شد

محلات حاشیه‌نشین سنندج ضدعفونی و گندزدایی شد

ایسنا/کردستان آگاهی‌بخشی عمومی در مناطق حاشیه‌نشین در شرایط کنونی که ویروس کرونا با روندی تصاعدی در حال پیش روی است از ضروریات است چرا که شواهد نشان می دهد حاشیه‌ نشینان اهمیت مساله را تا به حال آنچنان که باید درک نکرده‌اند.

 چنانچه گسترش کرونا مناطق حاشیه‌نشین را هدف قرار دهد، پیداست که مقابله با آن بسیار سخت‌تر از مبارزه با آن در مناطق برخوردار خواهد بود؛ زیرا مناطق حاشیه به لحاظ تراکم جمعیت متراکم‌ترین مناطق شهری هستند، ساکنان مناطق حاشیه دانش و توانایی مالی آنچنانی برای تامین ضروریات مقابله با این اپیدمی را ندارند. همچنین مناطق حاشیه‌نشین به لحاظ زیست محیطی و بهداشتی در وضعیت مناسبی در مقایسه با سایر مناطق شهری نیستند و علاوه‌بر این، حاشیه‌نشینان هنوز به لحاظ آگاهی‌های بهداشتی، قضا و قدر و تقدیر و باورهای فرهنگی سنتی را مهم‌تر می‌دانند.

 حال چنانچه اقدامات پیشگیرانه ضربتی در این محلات صورت نگیرد، در شهرهایی همچون سنندج که حدود نیمی از جمعیت آن حاشیه نشین هستند، نیمی از شهر در معرض این ویروس مهیب‌ قرار خواهند گرفت که مقابله با آن نه اینکه غیر ممکن بلکه بسیار مشکل خواهد بود؛ زیرا نارسایی‌های زیرساختی در زمینه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی مانند وجود بیمارستان، درمانگاه ها بسیار کم است.

اسعد فرهادی، مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری سنندج هر شب اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سنندج و نواحی منفصل آن به ۵ بلوک تقسیم شد.

 فرهادی ادامه داد: بر اساس تقسیمبندی صورت گرفته شهرداری سنندج بعنوان متولی ضدعفونی و گندزدایی بلوک شماره یک تعیین شد.

 وی افزود: این شهرداری به عنوان متولی بلوک شماره یک هر شب عملیات ضدعفونی و گندزدایی محلاتی نظیر اسلام آباد، قلعه چهارلان، سرتپوله، پیر محمد، تپه بهار مست، شهرک صنعتی جوشکاران، مولوی، فرجه، عباس آباد، گلشن، کانی کوزله، چهار باغ، تایله، شهرک بعثت، تربیت معلم و ناحیه منفصل  ننله را انجام خواهد داد.

فرهادی ادامه داد: هر شب ۴۰ نفر از نیروهای سازمانها و مناطق تابعه شهرداری با ۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عملیات ضدعفونی و گندزدایی محلات حاشیهای سطح شهر را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: علاوه بر گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و محلات حاشیهای سطح شهر هر روز و به صورت مستمر عملیات ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی، سرویسهای بهداشتی، پایانههای مسافربری، بازارهای سرپوشیده، بازارچه تاناکورا، جایگاه‌های عرصه سوخت و پاساژها را انجام خواهد داد.

مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج با بیان اینکه عملیات ضد عفونی و گندزدایی هرشب بجز ایام بارانی از ساعت ۲۴ لغایت ۶ صبح انجام می شود از شهروندان در خواست نمود : از ترددهای غیر ضروری در سطح معابر و محلات در این ایام خودداری کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha