• دوشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98121914209
  • خبرنگار : 30057

امکان انجام آزمون کیفیت فیلترها در کشور فراهم شد

امکان انجام آزمون کیفیت فیلترها در کشور فراهم شد

محققان یکی از شرکت‌های تولید کنند تجهیزات و محصولات نانویی پس از تولید فناوری نانومقیاس اقدام به تولید دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی و ماسک‌های تنفسی، اخیرا دستگاهی برای آزمون فیلتر تولید کرده است.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو در حال به یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تجهیزات و محصولات مرتبط با این فناوری به شمار می‌رود. محصولات و خدمات این شرکت شامل طراحی و تولید دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی با تجهیزات جانبی مختلف (منابع تامین اختلاف پتانسیل بالا، پمپ‌های سرنگی و کالکتورها) با تمرکز بر تولید ماسک‌های تنفسی، فیلترهای هوای نیروگاهی، فیلتر روغن و فیلتر هوای کابین و فیلتر هوای سوخت اتومبیل، توری پنجره، کیسه های جاروبرقی، ماسک‌های آرایشی بهداشتی صورت، زخم پوش فیلترهای اتاق تمیز، نانو پانسمان‌های پزشکی است.

طراحی و ساخت دستگاه‌های الکتروریسی آزمایشگاهی این شرکت برای تحقیق و توسعه انواع نانوالیاف سرامیکی، پلیمری و کامپوزیتی کاربرد دارد و کیفیت بالای آنها موجب شده در بیش از 260 مقاله بین‌المللی به این دستگاه ارجاع داده و به چندین کشور از جمله مالزی، چین، پاکستان، عراق، کوبا و نیجریه نیز صادر شود.

دستگاه‌های صنعتی الکتروریسی ساخت شرکت نیز برای پوشش دادن بستر فیلترها با لایه‌ای از نانوالیاف پلیمری استفاده شوند. پوشش لایه نازکی از نانوالیاف بر روی بسترهای متداول فیلتری، موجب افزایش بازده فیلتراسیون، طول عمر فیلتر و ظرفیت نگهداری گرد و غبار بدون افزایش قابل توجه افت فشار می‌شود.

همچنین، دستگاه الکتروفورز مویینه که کاربردهای زیادی در زمینه جداسازی و شناسایی پروتئین‌ها، DNA و نانوذرات دارد توسط شرکت تولید شده است.

با توجه به وسعت دامنه کاربرد سامانه‌های فیلتراسیون در صنعت و مراکز آزمایشگاهی، استفاده از فناوری‌های جدید به منظور ارتقای کیفیت انواع محصولات فیلتراسیون بسیار مهم است. در همین راستا محققان این شرکت اقدام به تولید دستگاه آزمون فیلتر کرده است.

نادر نادری مدیر عامل این شرکت در خصوص اهمیت تولید این دستگاه یادآور شد: با توجه به این‌که ماسک‌ها و فیلترهای ساخته شده، برای ارتقای کیفیت نیاز به آزمون‌های مختلف از جمله آزمون بازدهی و افت فشار دارند وجود دستگاه آزمون فیلتر این نیاز را برطرف می‌کند ولی در کشور ما این دستگاه به ندرت وجود دارد و ما مجبور بودیم که فیلترهای تولیدشده را برای آزمون کیفیت به کشورهایی مثل آلمان ارسال کنیم که این امر صرف هزینه‌های زیادی را در پی داشت.

نادری این دستگاه را یکی از کامل‌ترین دستگاه‌های آزمون فیلتر دانست که می‌تواند 3 خاصیت مهم فیلترها را شامل "بازدهی فیلتر برای ۶ سایز ذره"، "افت فشار" و "میزان هوادهی"  اندازه‌گیری کرد.

وی ادامه داد: اولین سفارش خرید این دستگاه از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ما ارسال شد که به دنبال آن سفارشی از کشور تایلند داشتیم و تقریباً همه اقدامات آن نهایی شده و مذاکراتی نیز در این زمینه با کشور مالزی داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha