به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بازار بزرگ ایران، حمیدرضا کوروشفر مدیر لیزینگ بازار بزرگ ایران با اشاره به اینکه بخشهایی از فروشگاهها و واحدهای تجاری و فرهنگی سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: علاوه بر بخشهای فرهنگی و ورزشی تاکنون حدود ۲۰۰ فروشگاه و غرفه در بخشهای مختلف بازار فعال شده است و روند واگذاری فروشگاهها و غرفهها به بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.
امکان ثبت درخواست اجاره از طریق سایت ایرانمال
کوروشفر درباره چگونگی واگذاری بقیه فروشگاهها به متقاضیان گفت: با توجه به وسعت مجموعه هنوز واحدهایی برای اجاره وجود دارد؛ علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سایت بازار بزرگ ایران درخواست خود را ثبت کنند تا با توجه به نیاز بازار بزرگ ایران و شرایط متقاضیان این درخواستها مورد بررسی قرار گیرد. اکنون برای حدود ۸۰ درصد از واحدهای تجاری بازار، قرارداد اجاره منعقد شده است.
مشارکت ایرانمال با واحدهای صنفی
مدیر لیزینگ بازار در ادامه گفت: شرایط واگذاری واحدها مشارکت با بازار بزرگ ایران است. در این روش مبلغی از جانب مستاجر و متقاضی به عنوان رهن گرفته میشود و بنابر قرارداد مورد توافق، درصدی از فروش نیز به عنوان اجارهبها از جانب مستاجر به صورت مستقیم به حساب بانک آینده واریز خواهد شد.
نشانهای مطرح ایرانی، جایگزین نشانهای تجاری خارجی
کوروشفر با اشاره به اینکه اولویت بازار بزرگ ایران حمایت از تولیدات و نشانهای تجاری داخلی است، گفت: تحریمهای آمریکا و اتخاذ برخی تصمیمات دولت در زمینه ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، شرایط همکاری با نشانهای خارجی را سخت کرده است. امروز حضور برخی از برندهای خارجی در ایرانمال با موانعی جدی مواجه است که ما برای جبران آن از نشانهای داخلی استفاده کردهایم، البته باید اذعان کنم که برخی از این نشانها از لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت در بازارهای جهانی هستند. نشانهای خارجی نیز باید عمده کالای خود را در داخل کشور تولید کنند.
تخطی از چارچوبهای فرهنگی و مذهبی موجب فسخ قرارداد میشود
کوروشفر با اشاره به وجود پیوستهای فرهنگی و تبلیغاتی در متن قراردادهای همکاری فروشگاهها با بازار بزرگ ایران اظهار داشت: واحدها باید چارچوبهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی ایران اسلامی و مقررات بازار را کاملا رعایت کنند. تخطی از این اصول موجب برخورد بازار و توقف همکاری میشود.
ایرانمال برای همه مردم ایران نه یک قشر است
وی افزود: هر طبقه از ایرانمال برای یک کار خاص تعریف شده نه قشر خاص؛ در ایرانمال همراه با بام، پنج طبقه وجود دارد و هر طبقه تعریف خاص خود را دارد که بر دیگر فعالیتها و حوزهها غالب است. به طور مثال کارایی اصلی طبقه G۰ با موضوع «خانه» تعریف شده اما این موضوع دلیل نمیشود که در این طبقه فقط محصولات مرتبط با خانه ارائه شود، در همین طبقه برخی واحدها به ارائه خدمات مد و لباس و رستوران نیز میپردازند. باید تاکید شود که یک پایه و موضوع اصلی برای هر طبقه وجود دارد اما موضوعات مرتبط در کنار برخی از موضوعات غیرمرتبط نیز در آن طبقه وجود دارد که دلیل این امر سطح بسیار گسترده بازار است.
افتتاح ۲۰۰ واحد فروشگاهی در ایرانمال
کوروشفر تاکید کرد: تا امروز بیش از ۲۰۰ واحد به بهره برداری رسیده اما به دلیل پراکندگی واحدها و وسعت مجموعه، شاید گشایش این تعداد واحد به چشم نیاید، البته پایداری شرایط کارگاهی نیز مزید بر علت شده تا در نهایت کار واحد لیزینگ و بازار بزرگ ایران تا حدودی سخت شود.
بهرهبرداری کامل فروشگاهها در اواسط سال آینده
وی افزود: مجموعه طی برنامهریزیهای خود حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار داده و اگر فعالیتهای کارگاهی و زیرساختی مجموعه به صورت ۱۰۰ درصد به اتمام برسد، اواسط سال آینده به بهره برداری ۱۰۰ درصدی در واحدهای فروشگاهی میرسیم.
اخبار بازار بزرگ ایران را از سایت رسمی یا صفحه اینستاگرام دنبال کنید.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات