• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98121310511
  • خبرنگار : 50088

سفیر ایران در افغانستان:

کنترل روزانه بیش از ۱۵۰۰ مسافر در مرز دوغارون برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

کنترل روزانه بیش از ۱۵۰۰ مسافر در مرز دوغارون برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

ایسنا/خراسان رضوی سفیر ایران در افغانستان گفت: با توجه به حساسیت بالای مرزهای کشور در خصوص تردد مسافر و کالا، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روزانه بیش از ۱۵۰۰ مسافر در مرز دوغارون کنترل می‌شوند.

بهادر امینیان در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از روند پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این گذرگاه رسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت مرز دوغارون در حوزه تجارت و اقتصاد، تدابیر مناسبی برای مقابله و مبارزه با بیماری کرونا مانند گندزدایی و سم‌زدایی معابر و خودروهای عبوری در این معبر رسمی انجام شده است.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از 1500 نفر از این معبر رسمی، افزود: با نصب دومین دوربین حرارتی کشور در این مرز با هدف انجام معاینات اولیه بر روی مسافران ورودی از کشور افغانستان، سلامت مسافران کنترل می‌شود.


امینیان مطرح کرد: با بروز بیماری کرونا در کشور صدور روادید برای اتباع افغانستان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد و در مواردی هم که انجام می‌شود تمام ملاحظات بهداشتی و ایمنی لحاظ می‌گردد.

وی با اعلام اینکه مرز دوغارون از لحاظ شیوع ویروس کرونا پاک است، بیان کرد: با تمهیداتی که توسط مسئولان اجرایی و نظامی این شهرستان انجام شده است تاکنون هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

سفیر ایران در افغانستان گفت: شرایط در کشور افغانستان به نسبت مناسب است، چند مورد مشکوک در این کشور مشاهده شده که با کمک‌های بهداشتی سازمان‌های بین‌المللی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

سالانه ۲ میلیارد ریال صادرات از طریق مرز دوغارون انجام می‌شود

وی مرز دوغارون را شاهرگ اقتصادی در کشور معرفی کرد و افزود: سالانه افزون بر ۲ میلیارد دلار صادرات از طریق این معبر رسمی انجام می‌شود که همین امر نشان می‌دهد مرز و گمرک مرزی دوغارون نقش موثری در حوزه تجاری کشور افغانستان دارد.

امینیان عنوان کرد: دو کشور ایران و افغانستان از دیرباز به واسطه روابط مشترک جغرافیایی، تمدن، زبان، فرهنگ و... همیشه تعاملات خوبی داشته و با کاهش خشونت و درگیری‌ها در افغانستان این تعاملات ثبات بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: آمریکایی‌ها در طول 20  سال گذشته برای رسیدن به اهداف خود در افغانستان هزینه‌های زیادی کرده‌اند اما تاکنون نه تنها امنیت در این کشور برقرار نشده بلکه رونقی در فعالیت‌های اقتصادی نیز ایجاد نشده است.

سفیر ایران در افغانستان و هیئت همراه در سفری به شهرستان تایباد از روند پیشگیری از بیماری کرونا در مرز دوغارون بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha