• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98121209366
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره‌برداری از 13 پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان سمنان در هفته منابع طبیعی

بهره‌برداری از 13 پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان سمنان در هفته منابع طبیعی

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از 13طرح و پروژه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.

علینقی حیدریان در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 10 پروژه از این طرح‌ها در بخش آبخیزداری و سه طرح نیز در بخش بیابان زدایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بالغ بر 111 هزار و 371میلیون ریال برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شده افزود: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی از سوی صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین از برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی یک پروژه در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی طرح احداث سکوی تولید نهال گلدانی با اعتباری بالغ بر 5میلیارد ریال در نهالستان شهید عموزاده سمنان آغاز و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از تخصیص اعتبارات 40 میلیارد تومانی به آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد و افزود: با تخصیص این اعتبارات پروژه‌های متعددی در استان اجرایی شد.

حیدریان با بیان اینکه این اعتبارات در اختیار ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها که در 24 حوزه برنامه‌ریزی شده بود را از هفته دولت امسال آغاز و تاکنون بخش زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

وی از اجرای 5 بند خاکی با حجم 113هزار و 100 مترمکعب از محل این اعتبارات خبر داد و گفت: بالغ بر 250 سازه سنگ و ملات و گابیون با حجم 84 هزار و 466 مترمکعب، 150متر مربع بند های سبک یا چپری، 22 مورد کانال بتنی با حجم یک‌هزار و 949متر مکعب در طرح حبله رود و...از جمله طرح‌هایی است که در سال‌جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان‌های مختلف این استان عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه طرح‌های این اداره کل در 24 حوزه وبا مساحتی بالغ بر 24 هزار و 600 هکتار برنامه‌ریزی شد اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری استان بر مبنای مطالعات انجام شده و اولویت‌ها و نیازهای واقعی و کارشناسی شده منطقه‌ای در چند بخش برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

حیدریان همچنین از انعقاد چهار فقره قرارداد کاداستر در این استان خبر داد و گفت: در قالب این قراردادها طی سال گذشته برای بیش از 200 پلاک اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند کاداستر صادر شد و امسال نیز تاکنون برای حدود500هزار هکتار از اراضی ملی سند کاداستر اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha