• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98120504108
  • خبرنگار : 71049

مطهرنیا: تصمیم گیرندگان برای نپیوستن به FATF پاسخگوی افکار عمومی باشند

مطهرنیا: تصمیم گیرندگان برای نپیوستن به FATF پاسخگوی افکار عمومی باشند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با وجود اینکه تبعات نپیوستن به FATF به عهده تصمیم گیرندگان در این باره است اما دولت نباید برای کاهش آثار تخریبی شرایط پیش آمده دست از تلاش بردارد.

مهدی مطهرنیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به قرار گرفتن نام ایران در لیست اقدامات مقابله ای FATF  و قطع همکاری‌های بانکی و مالی کشورهایی که تاکنون با ایران همکاری داشتند گفت: تصمیم گیرندگان درباره موقعیت ایران در FATF باید تبعات تصمیمات خود بر کشور و اوضاع بانکی و مالی را بپذیرند و پاسخگوی افکار عمومی باشند. در عین حال این به معنای آن نیست که بخش‌های مسئول در دولت دیگر دست از تلاش بردارند بلکه باید برای رسیدن به موقعیتی بهتر و ایجاد فضای مناسب تلاش کنند.

وی درباره قطع تلاش دولت برای اقناع مخالفان FATF تصریح کرد: ناامیدی و کنارگذاشتن تلاش ها و کارکردها، اشتباه و خارج از عقلانیت و خردگرایی در حوزه سیاسی و مدیریتی است از این رو اگر حتی یک درصد احتمال استفاده از این ابزارها برای بهبود وضعیت و رسیدن به شرایط مطلوب وجود دارد نباید دست از تلاش برداشت و بخش‌های مسئول باید به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: ما نیازمند بررسی وضعیت کنونی و محدودیت هایی که آثار تخریبی می‌تواند داشته باشد هستیم تا بتوانیم این آثار را کاهش دهیم.

این استاد دانشگاه گفت: در شرایطی که تحریم‌های کمرشکن آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود و 80 درصد تجارت بین‌المللی تحت قوانین FATF انجام می‌گیرد طبعا قرار گرفتن ایران در لیست کشورهایی که مورد اقدامات تقابلی قرار می‌گیرد، زمینه‌ساز محدودیت بیشتر در اقتصاد و تعاملات مالی و بانکی است. نه تنها  این شرایط اقتصاد کشور در بخش دولتی بلکه فعالیت‌های بخش خصوصی را به گرداب فرو خواهد برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۰۷:۰۹

...پاسخگوئی معنی ندارد .!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۲:۰۷

شانس آوردیم آقای... رئیس جمهور نشد. وگرنه دلار 5000تومن میشد.!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۰۸:۰۲

این متن انقدر خنده داره که من توصیه میکنم برا بهتر شده روحیه مردم در این شرایط بحرانی حتما روزی سه بار بخوننش

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۳ ۱۸:۰۲

خداوکیلی؛ کجاش خنده دار بود؟ البته می دونم احتمالا از ...

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۰۸:۲۲

هرچه گشایش با FATFو برجام و غیره شد،کافیست!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۲۰:۳۵

اگر برجام نبود الان یا درگیر جنگ داخلی بودیم یا جنگ خارجی. ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان همراه با تندروهای داخلی نگذاشتند ایران از منافع برجام بهره کامل ببرد. کاسبان تحریم هم مدام بر طبل مخالفت کوبیدند. امیدوارم به هر حال به دیپلماسی و مذاکره بازگردیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۰۸:۲۶

مگر شما پاسخگوي پذيرفتن برجام بوديد ؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۰

پاسخگوی برجام بودید که حالا از دیگران پاسخگو یی را طلب می کنید؟ حنایتان رنگی ندارد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۴

تصمیم گیرنده ی اصلی چطور؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۰:۴۰

آقای مطهرنیا، تنها داشتن چند کپی از شما برای نابودی ایران کافیست. شما خوب میدانی این اف. نمی‌دونم چی چی تی اف در واقع تنها ابزاری است در دست آمریکا و صهیونیسم جهانی، سوال اینجاست ما با شیوه غربی مسائل مالی خود را پایش و پویش نمیکنم این را به شخص شما و به تمام کسانی که مثل شما فکر می‌کنند میگوییم، یادتان نرود لطفا!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۱:۱۰

کسانیکه مخالفت کردند خیانت به ملت و کشورکردند و مردم و کشور را بیش ازبیش گرفتارکردند. ان‌شاالله روزی میرسد که همه این افراد یکجا در دادگاه به دست عدالت سپرده خواهندشد.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۱:۴۵

هرموقع آنهایی 7سال مملکت در معطل برجام کردند و در آخر هم تحریمها افزایش یافت به مردم پاسخگو شدند بقیه هم پاسخگو خواهند بود.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۷ ۰۱:۳۴

البته بهتره اشاره ای هم بفرمایید به کسانی که سنگ انداختن جلو اجرای برجام و دولت رو یه این روز انداختن وگرنه برجام به خودی خود عالی بود

avatar

با این نظر موافقم. کاش ایسنا مثل قدیم مثبت و منفی نظرات رو فعال بکنه: کسانیکه مخالفت کردند خیانت به ملت و کشورکردند و مردم و کشور را بیش از بیش گرفتارکردند. ان‌شاالله روزی میرسد که همه این افراد یکجا در دادگاه به دست عدالت سپرده خواهندشد.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۶

کی پاسخگوی برجام باشه؟!!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۲:۲۲

با پیوستن ایران به FATF اندک راههائی در رو تحریم ها هم کاملا مسدود خواهد شد و این یعنی نابودی کاملا اقتصاد ایران.مگر اینکه تمامی تحریم ها لغو شود در آنصورت باید در مورد پیوستن و یا نپیوستن به این طرح دوباره بررسی صورت گیرد واگرنه در این وضعیت پیوستن ایران به این طرح کشور در به سمت بحران خواهد برو.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۱

تصمیمیات جناحی نیازی به پاسخگویی ندارد و فقط برای ضربه زدن به حریف اتخاذ میشود.منافع ملت هم فدای جناح

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۶

واقعا تاسف انگیزه که یکعده آز آقایان در مصلحت نظام، اولویت های دیگری را فدای مصلحت کشور میکنند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۰۲

دور ايران نميتوانيد ديوار بكشيد ما مردم كره شمالى نيستيم و نخواهيم بود

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۱۷:۳۴

fatf یک پورتکل جهانی هست و نپیوستن ایران فقط اقتصاد ایران را نابود خواهد کرد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۶ ۲۰:۲۲

رو که نیست سنگ پای قزوینه خجالت بکش

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۷ ۰۲:۱۴

آقای مطهری نیا امثال شما به فکر مردم نیستیدحالاکه قدرتتان به خطر افتاده،به فکر مردم افتادین،ای کاش در مسیر امام گام بر می داشتید نه در مسیر صهیونیست،انتقام سخت ازشماگرفته خواهدشد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۰ ۱۶:۴۹

همه کشورها چه دوست و چه دشمن آمریکا عضو اف ای تی اف هستند ایران هم که چهل ساله تحریم بوده و تقریبا ضد تحریم شده پس چه لزومی داره خود را تافته جدابافته نشون بدهیم و در کنار کره شمالی بایستیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۲ ۱۳:۳۳

این مطلب که 80 درصد تجارت بین‌المللی تحت قوانین FATF انجام می‌گیرد درست است اما ۸۰ درصد اقتصاد ایران و معاملات آن داخلیست و ۲۰ درصد آن مربوط به تجارت بین الملل میباشد که حضور یا عدم حضور ایران در این معاهده چندان تاثیری ندارد.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۵ ۲۲:۳۲

کاش بجای اینهمه حرف زدن در طول چند دهه گذشته یخورده بیشتر از اینچیزی که شاهد هستیم عمل میکردیم. همه دارن تقصیر این موضوع و آن موضوع را گردن هم میندازن. این وسط مردم بیچاره شدن ملعبه دست سیاسیون چپ و راست

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۶ ۱۰:۵۹

تصمیم گیرندگان برای پیوستن به برجام پاسخگوی افکار عمومی باشند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۵:۱۵

سلام من چند خط نوشته بودم در رابطه با منافع fatf برای کشور ولی ایسنا منتشر نکرد. به عنوان کامنت همین مطلب مشکل اینه که موافقان اصلا تریبونی در اختیار ندارن یا جرات نمی کنن دربیوفتن با مخالفین قدرتمند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۰ ۱۵:۴۳

بودن در FATF هیچ مزیتی ندارد. زیرا این‌که دولت داوطلبانه در طول شش سال گذشته ۹۷ درصد اون رو اجرا کرد و سهم ایران از تبادلات بانکی با اروپا و و آسیا تقریبا هیچ بود. تمام جنجال های امروز اروپا و تهدیدهاشون دعوای زرگری است و توخالی است. اونها هر کاری که توی دشمنی باید میکردند تا الان کردند و لیست سیاهشون چیز جدیدی در بر نداره. آزموده را آزمودن مجدد خطاست.