به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سالپا، همانطور که میدانید تحقیق در مورد کارفرمایان یکی از بهترین راهها برای کسانی است که مصاحبه شغلی در پیش رودارند.
شما برایتان این سوال پیش بیاید که "چرا باید وقت خود را صرف تحقیق در مورد کارفرمایان کنم؟" باید بگویم که تحقیقات پیرامون این موضوع، بهترین روش برای یادگیری در مورد کار شرکت است.
همچنین شما را آماده خواهد کرد تا به سؤالات پاسخ دهید و خود را بهعنوان بهترین نامزد معرفی کنید. با پوشیدن کلاه کارآگاهان و تحقیق در مورد کارفرمایان احتمالی و بالقوه، جزئیات بدرد بخوری را کشف خواهید کرد که شما را برای هر مصاحبهای بهتر آماده میکند.
هماکنون یک نفس عمیق بکشید و بر استرس خود غلبه کنید، و هفت مورد زیر را به خاطر بسپارید.
۱) مهارتها و تجربههایی که یک شرکت به آنها ارزش میدهد
اول و مهمتر از همه، باید بدانید که شرکت در نامزدهای مصاحبه شغلی به دنبال چه چیزی است. این باعث میشود تا خود را بهعنوان بهترین کاندیدای مقام مدنظر نشان دهید. برای کشف مهارتها و تجربههای ارزشمند یک شرکت، آگهی استخدام آنها را کاملا دقیق بخوانید.
همچنین میتوانید در صفحه مجازی کارفرمایان اطلاعاتی کسب کنید تا از نوع کارمندان مورد درخواست آنها اطلاعاتی کسب کنید.
علاوه بر این، میتوانید به کارمندان فعلی که در آنجا مشغول کار هستند، دسترسی بیابید و از آنها بپرسید که کارفرمای آنها بیشترین ارزش را در محل کار، به چه چیزی میدهد.
۲) نفرات کلیدی سازمان را مدنظر قرار دهید
بازیکنان اصلی یک سازمان، آن دسته از کارمندانی هستند که مقامهای مهمی در شرکت دارند.
این افراد میتوانند مدیر، مدیر بخش و بهویژه مدیرعامل یا رئیس شرکت باشند. میتوانید با سرچ در لینکدین، نفرات کلیدی سازمان را پیدا کنید.
۳) اخبار و اتفاقات اخیر در مورد کارفرما را از دست ندهید
وقتی وارد مصاحبه شغلی میشوید، همیشه ایده خوبی است که در مورد آخرین اخبار و بهروزرسانیهای شرکت آگاه باشید. بیشتر شرکتها دارای صفحهای در وبسایت خود هستند که به انتشار مطبوعات و وقایع اختصاص داده شده است.
این میتواند یک منبع عالی برای شما باشد تا بتوانید اطلاعاتی در مورد آخرین اخبار و بهروزرسانیهای شرکت کسب کنید.
۴) فرهنگ، رسالت و ارزشهای شرکت دارای اهمیت ویژه هستند
متقاضیان شغل باید بتوانند در یک مصاحبه شغلی با اطمینان نشان دهند که برای فرهنگ شرکت مناسب هستند.
وقتی مشغول تحقیق کارفرما هستید، به آنچه در رابطه با ارزشها و رسالت شرکت کشف میکنید، توجه کنید. همچنین میتوانید با پیگیری سازمانها در رسانههای اجتماعی، اطلاعات بیشتری در مورد فرهنگ شرکت کسب کنید.
۵) دانستن درباره مشتری، محصولات و خدمات مهم است
بهعنوان یک کارمند بالقوه، شما باید درباره نوع کارهایی که پس از استخدام خواهید داشت، ایده داشته باشید. با داشتن یک ایده کلی در مورد اینکه مشتریهای شرکت چه کسانی هستند و چه نوع محصولات و خدماتی ارائه میشود، برای مصاحبه نیز دستپر خواهید بود. میتوانید این موارد را نیز در وبسایت شرکت پیدا کنید.
۶) درباره سایر مسائل اساسی یک مصاحبه شغلی، مطالعه کنید
بهمنظور اطمینان از آمادگی کامل برای یک مصاحبه شغلی عالی، مطالعه وبسایت هایی مانند سالپا برای شرکت های ایرانی، کمک میکنند تا از جزئیات داخلی یک محل کار را که در وبسایت مربوط به شرکت یافت نمیشود، آگاه شوید.
هنگام استفاده از وبسایتهایی مانند سالپا، میتوانید بهطورمعمول اطلاعاتی از قبیل رقم حقوق پیشنهادی، مهارتهای مورد نیاز و توصیه دیگران نیز بهرهمند شوید.
۷) شخصی که با شما مصاحبه میکند، نصف ماجراست
فهمیدن مصاحبهکننده، این مزیت را به شما میدهد که شانس بهتری برای برقراری ارتباط و ایجاد یک مکالمه معنیدار داشته باشید. ممکن است کشف فرد مصاحبهکننده در اول دشوار باشد، اما با کمی تحقیق میتوانید نام آن شخص را بیابید.
ابتدا سعی کنید نام شخص را از طریق ایمیلی که در رابطه با مصاحبه دریافت کردهاید، پیدا کنید. اگر از این طریق نتوانستید اطلاعاتی کسب کنید، به آدرس ایمیل پیامی مبنی بر درخواست نام مصاحبهکننده بفرستید.
پس از به دست آوردن نام مصاحبهکننده، در لینکداین و توییتر درباره او تحقیق کنید. این به شما کمک میکند در مورد پیشینه مصاحبهکننده، موقعیت او در شرکت و حتی برخی از علایق مشترک او با شما، اطلاعات کسب کنید.
(مقاله در مصاحبه استخدامی چه بگوییم؟ رو میتوانید مطالعه کنید)
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات