• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98112719469
  • خبرنگار : 71588

دمشق تشکیل هرگونه اداره خودمختار کردها در سوریه را رد کرد

دمشق تشکیل هرگونه اداره خودمختار کردها در سوریه را رد کرد

معاون وزیر خارجه سوریه مخالفت دولت متبوعش با هرگونه تشکیل اداره خودمختار کردها در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر تمامیت ارضی کامل سوریه، هرگونه ایده درباره تشکیل اداره خودمختار کردها در این کشور را رد کرد.

مقداد همچنین خاطرنشان کرد: کردها، بخش جدایی ناپذیر از ملت سوریه هستند و تلاش‌ها برای جدا کردن آنها از بقیه مردم سوریه، تلاشی آمریکایی و اسرائیلی است.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تصریح کرد: خودمختاری از امور ممنوعه است و ما بر تمامیت ارضی سوریه به طور کامل اصرار داریم.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد از طرح امارات درباره سوریه خبر نداد.

فیصل مقداد همچنین در گفتگو با المیادین گفت که هیچ اطلاعی از گزارش‌ها درباره طرح امارات درباره سوریه ندارد و افزود: هر بار که کشورهای عربی بیدار می‌شوند از سوی آمریکا سیلی می‌خورند.

روزنامه الاخبار لبنان جمعه گذشته نوشته بود امارات برای اجرای طرحی در سوریه جهت کنار زدن ترکیه تلاش می‌کند و ابوظبی در تشدید حملات نظامی دمشق در حومه‌های حلب و ادلب نقش دارد.

روزنامه الاخبار در گزارش خود آورده است که طرح امارات شامل بخش‌های زیر است:

بخش سیاسی

به نوشته این روزنامه ابوظبی برای همکاری با ریاض جهت تضمین تغییر ساختار سیاسی مخالفان سوریه تلاش می‌کند. برای تحقق تغییر مذکور قرار است قاهره اوایل ماه مارس میزبان نشستی برای تغییر در هیئت عالی مذاکره کنندگان مخالفان سوریه باشد.

امارات خواهان مشارکت نمایندگان کردها در کمیته قانون اساسی است.

عرصه میدانی

طرح امارات مقدمه‌ای برای کنار زدن ترکیه است و این مسئله ایجاب می‌کند نقشه میدانی شمال غرب سوریه مجددا ترسیم شود.

این طرح بر تضمین بازگشایی گذرگاه مرزی "نصیب" با اردن و تضمین فعالیت بنادر لاذقیه و طرطوس سوریه برای تأثیر گذاشتن بر روس‌ها و تغییر دیدگاهشان در سوریه به ویژه روابط با ترکیه مبتنی است.

امارات براساس این طرح برای تأمین امنیت پایتخت اقتصادی سوریه یعنی شهر حلب تلاش می‌کند که این مسئله پیشرفت میدانی نظام سوریه برای کنترل حومه‌های آن را می‌طلبد.

به گزارش این روزنامه ستون فقرات این طرح ضمانت امارات درباره به تأخیر انداختن اجرای قانون آمریکایی ضد سوری موسوم به "قیصر" است که وارد مرحله اجرایی شده و طرح‌های ابوظبی را ناکام می‌گذارد.

این روزنامه نوشت که تمامی این مطالب با تشدید عملیات نظامی در حومه‌های حلب و ادلب مرتبط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha