وقتی در خیابانهای شهر بجنورد قدم می زنیم با چتاییهایی مواجه میشویم که شهرداری بر روی دیوارها نصب کرده است تا نامزدها اقلام تبلیغاتی خود را بر روی آنها نصب کنند.
این اقدام شهرداری به خاطر جلوگیری از برهم خوردن منظر شهری است اما بازهم دیده می شود که بسیاری از بروشور و برگههای تبلیغاتی بر روی در و دیوار، تیرچراغ برق و درختهای شهر با چسب نوار و یا سریش نصب شده بود که حتی این امر ناراحتی و عصبانیت برخی کاسبان و شهروندان شهر را نیز به همراه داشت.
بطوریکه یکی از کسبههای شهر که دارای ملک تجاری بود میگفت صبح که برای باز کردن مغازهها از منزل بیرون آمدم دیدم با سریش برگههای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به در و دیوار مغازه نصب شده که پس از کندن این برگهها جای سریش بر روی دیوار باقی ماند و از میان نرفت.
افرادی که در حال تبلیغ نامزد مورد علاقه خود بودند گویی در چسباندن برگهها و عکس نامزد مورد نظر خود بر روی چتاییها رقابت داشتند بطوریکه شماری از آنها اقلام در دست خود را بر روی برگههایی که چند ساعت قبلتر چسبانده شده بود، نصب میکردند.
از سوی دیگر چتایی هایی هم بر روی دیوار نصب شده بودند که هنوز جای خالی زیادی برای چسباندن اقلام تبلیغاتی کاندیداها وجود داشت اما متاسفانه این اقلام بر روی دیوار دقیقا جایی که چتایی وجود داشت که با سریش چسبانده شده بود.
سری به داخل کوچه ها هم زده شد در آنجا صاحب خانه هایی بودند که با عصبانیت این اقلام تبلیغاتی را از روی در و دیوارهای منازل خود جدا می کردند اما از آنجاییکه با سریش چسبیده شده بود به طور کامل جدا نمی شد و جای کاغذ و چسب باقی می ماند.
یکی از این افراد با گلایه می گفت کاندیداهایی که باید برای بهتر زندگی کردن مردم قانون وضع کند، بی ملاحظهگی می کنند و دیوارهای ساختمان هایی که با این همه زحمت و هزینه نما می شوند را این طور با چساباندن این برگه زشت می کنند.
اگر به خیابان های بجنورد سری بزنیم با اقلام انتخاباتی مواجه می شویم که حتی به پایه های چراغ برق که در وسط جداول خیابان ها و میدان ها با این هزینه خریداری و جانمایی شده، چسبانده شده است.
دو هزار متر مربع چتایی در قسمت های مختلف شهر در نظر گرفته شده است تا کاندیداها به منظور جلوگیری از بر هم زدن منظر شهری اقلام تبلیغاتی خود را بر روی آن ها نصب کنند.
انتهای پیام
نظرات