• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۱۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 98112317591
  • خبرنگار : 71021

نبرد با کرونا در نمایشگاه گردشگری تهران

نبرد با کرونا در نمایشگاه گردشگری تهران

سفیر چین در ایران و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کمپین همدردی مردم ایران با چینی‌ها، به دنبال شیوع ویروس مرگبار کرونا پیوستند.

به گزارش ایسنا، کمپین «#ووهان ـ قوی ـ باش» از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی و در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی شد. بنری این کمپین حمایتی که شعر سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند» و شعارهای «ووهان قوی باش» و «ویرس‌ها می‌میرند، مهربانی هرگز» روی آن به سه زبان فارسی، انگلیس و چینی نوشته شده، در این نمایشگاه قرار داده شده تا مردم بیشتری به آن بپیوندند. همزمان با رونمایی از این کمپین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر معاونان‌اش، پس از امضای این بنر، با همراهی سفیر چین در ایران، شعار «زنده باد ووهان» را به زبان چینی سر دادند.

مسلم شجاعی ـ دستیار ستادی دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ به ایسنا می‌گوید: این کمپین با هدف همدردی و انتقال امید ایرانی‌ها به مردم چین راه‌اندازی شده است. در همین راستا بنری در نمایشگاه گردشگری نصب شده تا بازدیدکنندگان جملات امیدبخش و امضای خود را در آن ثبت کنند. از سفیر چین در ایران نیز دعوت شد تا در مراسم افتتاح این کمپین حضور داشته باشد، مردم با او عکس می‌گیرند و تصاویر و جملات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این جریانی انسان‌دوستانه است برای انتقال روحیه و امید به مردم چین که درگیر یک ویروس مرگبار شده‌اند.

وی ادامه داد: بنر امضای مردم ایران در ادامه به چین فرستاده خواهد شد و با همکاری سفیر ایران در چین و دیگر مقامات آن کشور، در یکی از میدان‌های اصلی شهر «ووهان» ـ کانون انتشار ویروس کرونا ـ، نصب می‌شود.

شیوع ویروس کرونا که هزمان با آغاز تعطیلات عید بهاره چینی‌ها تشدید شد، سفرهای خارجی آن‌ها را تعطیل کرد. این جریان باعث شد بسیاری از کشورها از توقف پروازها و سفر چینی‌ها متضرر شوند. چین بزرگترین صادرکننده گردشگر به دیگر کشورها است که بیشترین درآمد را در این بخش برای بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و استرالیا تولید می‌کند. ایران چند سالی است چین را در اولویت بازارهای هدف گردشگری قرار داده و با لغو یکطرفه ویزا برای اتباع این کشور، سعی در بدست آوردن سهم بیشتری از بازار گردشگری این کشور داشت. سال گذشته در عید بهاره چینی ها حدود ۱۷ هزار چینی به ایران سفر کرده بودند که ایران امید داشت لغو روادید، حجم سفر چینی‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد اما شیوع ویروس کرونا و تعلیق پروازهای مستقیم بین دو کشور، باعث شد این برنامه فعلا متوقف شود. چینی‌ها در دو سال گذشته یکی از مهم‌ترین بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه گردشگری تهران را تشکیل می‌دادند که غیبت آن‌ها در نمایشگاه امسال محسوس بود.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری با اشاره به این وضعیت، گفت: مطمئنم چین می‌تواند این بیماری را کنترل کند و ما می‌توانیم به برنامه‌های گردشگری خود با این کشور بازگردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha