• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98112317121
  • خبرنگار : 50107

دبیر حزب اعلام کرد؛

حزب مردم سالاری در انتخابات لیست می‌دهد

حزب مردم سالاری در انتخابات لیست می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر حزب مردم‌سالاری در خراسان رضوی گفت: حزب مردم‌سالاری با توجه به مرامی که داشته، تصمیم دارد تا در انتخابات شرکت کند، بنابراین ما در انتخابات شرکت می‌کنیم و ندادن لیست را قبول نداریم و در مشهد تمام تلاش خود را می‌کنیم که از بین کاندیداهای موجود لیست دهیم.

عطیه نیک‌جوانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ارائه لیست توسط حزب مردم‌سالاری در استان، اظهار کرد: شورای اصلاح‌طلبان در یک کار جمعی در راستای اعتراض به رد صلاحیت‌های گسترده اصلاح‌طلبان از سوی شورای نگهبان در انتخابات جاری یک تصمیم کلی گرفتند مبنی بر اینکه با نام و برند شورای اصلاح‌طلبان لیست ندهند، اما احزاب در این خصوص آزاد هستند که با توجه به بحث تشکیلاتی خود لیستی را تحت عنوان حزب خود یا ائتلاف چند حزب تنظیم کنند.

وی افزود: در این راستا حزب مردم‌سالاری با توجه به مرامی که داشته، تصمیم دارد تا در انتخابات شرکت کند. با توجه به اینکه بحث اصلاح امور از راه صندوق رای می‌گذرد، بنابراین ما در انتخابات شرکت می‌کنیم و ندادن لیست را قبول نداریم، حداقل به عنوان تکلیف شرعی و وظیفه خود به عنوان یکی از احزاب اصلاح‌طلبی که خود را داخل قانون و نظام می‌بیند، در مشهد تمام تلاش خود را می‌کنیم که از بین کاندیداهای موجود لیست دهیم.

نیک‌جوانی در خصوص شاخص‌های مورد نظر حزب برای حمایت از کاندیداها، عنوان کرد: اولین شاخص ما این است کاندیدایی که معرفی می‌کنیم در خصوص هدفی که برای آن قصد ورود به مجلس را دارد، تخصص داشته باشد، داشتن برنامه برای ما بسیار مهم بوده و همسو بودن برنامه‌های آن فرد با مانیفست برنامه‌های حزب مردم‌سالاری برای ما یکی از اولویت‌ها است. تعهد و تخصص نیز از دیگر مواردی بوده که برای ورود به مجلس در نظر می‌گیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: پایگاه رای یا پایگاه اجتماعی و احتمال رای‌آوری آن فرد نیز باید در نظر گرفته شود. ما روی کاندیدایی سرمایه‌گذاری کرده و حمایت می‌کنیم که تاحدودی در بین مردم شناخته شده باشد. قاعدتا کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شود، باید از چند سال قبل زمینه‌های آن را فراهم کند و با مردم ارتباط داشته و تا حدودی فعالیت حزبی داشته باشد، زیرا اکثر کاندیداهایی که حزبی بودند از سوی شورای نگهبان رد شدند و افرادی که باقی ماندند یا سابقه فعالیت حزبی و تشکیلاتی ندارند و یا اگر دارند فعالیت‌های حزبی آنها بسیار ضعیف است.

دبیر حزب مردم‌سالاری در خراسان رضوی بیان کرد: یکی از ملاک‌ها برای ما این است که فرد دارای سابقه حزبی و تشکیلاتی باشد. این ملاک‌هایی است که ما مدنظر قرار دادیم. شورای نگهبان نیز وظیفه خود را انجام داده و پاکدستی کاندیداها را اخذ کرده، بنابراین نیازی نیست که ما در این قسمت ورود پیدا کنیم. قطعا افرادی که شورای نگهبان تایید کرده و به این مرحله رسیدند، افراد پاکدستی هستند و از نظر اخلاقی مشکل خاصی ندارند.

به گزارش ایسنا پس از اعلام شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی درخصوص عدم ارائه لیست در حوزه انتخابیه مشهد و کلات سایر احزاب اصلاح‌طلب استان نسبت به ارائه لیست در انتخابات به شرط عدم استفاده از عناوینی همچون «شورای اصلاح طلبان، ائتلاف اصلاح‌طلبان، جبهه اصلاحات و ...» مخیر به ارائه لیست شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha