• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98111409935
  • خبرنگار : 71505

شهردار تهران تاکید کرد:

ادامه مطالعه و بررسی برای دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین

 ادامه مطالعه و بررسی برای دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین

شهردار تهران از ادامه مطالعه و بررسی برای امکان دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در آئین بهره برداری از زیر گذر امتداد خیابان استاد معین، گفت: انقلاب اسلامی ما را، وحدت کلمه و اتحادی که همواره امام راحل با عنوان وحدت کلمه از آن یاد می‌کرد به پیروزی رساند تا وقتی این اتحاد وجود داشته باشد بقای انقلاب اسلامی ایران نیز ادامه دارد، در گام دوم انقلاب نیز در عین اختلاف نظرهایی که وجود دارد اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کنیم همین وحدت است.

وی افزود: در شرایطی که دشمن تمام همت خود را برای ثابت کردن کشور به کار گرفته، هیچ راهی جز اتحاد وجود ندارد. شرایط امروز ما همانند سال 1367 است. در آن سال وسط جنگی قرار داشتیم که شلیک جنگی در آن بود. امروز شلیک اقتصادی وجود دارد.

حناچی ضمن تشکر از همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران برای تحقق وعده‌هایی که به مردم برای بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری داده شده بود گفت: ما در تعریف این پروژه نقشی نداشتیم اگر زمان تعریف بود شاید به گونه دیگری کار می‌کردیم. در مدلسازی‌هایی که در فضای ترافیکی انجام می‌شود. هر اقدامی شامل دو طرفه کردن یک محور و یا تبدیل شریان‌های درجه 3 به 2 و 1 تاثیرات زیادی را به همراه دارد. موضوعی که در مورد پل طبقاتی صدر نیز وجود داشت و کسی اعلام نمی‌کرد که این پروژه هیچ تاثیری ندارد اما اگر امروز پرسیده شود که پروژه صدر در ترافیک چه تاثیری داشته می‌گویم تاثیری نداشته است.

وی ادامه داد: باید این پرسش مطرح شود که ایجاد مسیر جدید بهتر است یا کمتر استفاده کردن از خودرو در کلانشهرهایی که در موضوع مقابله با آلودگی هوا موفق بوده‌اند؟ که مشاهده می‌کنیم شکل دوم یعنی استفاده کمتر از خودرو را انتخاب کرده‌اند.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر بهره برداری از پروژه زیرگذر گیشا تا نیمه نخست اسفند ماه سال جاری گفت: پس از افتتاح این پروژه نسل جدیدی از پروژه‌ها را در سطح محلات به بهره برداری خواهیم رساند. ما در حال حاضر دوچالش عمومی داریم. نخست آنکه بدنه ما در شهرداری نمی‌داند و نتوانسته خواسته‌های مردم را تبدیل به پروژه کند و دوم اینکه سیستم ساز و کاری که مردم بتوانند درخواست‌های خود را مطرح کنند وجود ندارد و مردم نمی‌دانند چطور خواسته خود را به لایه‌های بالاتر منتقل کنند. ان‌شاء الله نخستین قدم‌ها در تغییر شیوه اجرای پروژه‌ها برداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید یاد بگیریم خواسته‌های خود را چگونه مطرح کنیم. دوستانی که امروز از نگاه خود به حق معترض بهره برداری این پروژه(استاد معین) بودند باید پیش خود محاسبه کنند. آیا این روش اعلام اعتراض به نفع محله استاد معین خواهد بود. این روش درستی نیست و باید روش‌های درست تری را تجربه کنیم. بی تردید نحوه طرح این مسائل می‌تواند در بالا بردن کیفیت زندگی در محلات ما نقش بسزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: متولیان برای اجرای چنین پروژه‌ای بعضی شب‌ها خواب نداشتند. این در حالیست که 80 درصد این پروژه در یک سال اخیر انجام شده و به نتیجه رسیده است. ما یاد نگرفته‌ایم نقد منصفانه داشته باشیم. این پروژه به لحاظ فنی از پروژه‌های سخت اجرا شده در شهر تهران بوده است. ما پروژه را به گونه‌ای اجرا کردیم که مانعی برای دو طرفه شدن آن وجود ندارد ولی تا پایان مطالعات و بررسی تبدیل شریان‌های درجه 3 به 2 و 1 این کار در دستور کار ما قرار ندارد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه این پروژه از سال 1392 با هدف اتصال جنوب خیابان استاد معین به خیابان اکبری در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این پروژه مقداری طولانی شد. چرا که در سال نخست و دوم تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 80 درصد پیشرفت آن در یکسال اخیر انجام شد.

وی ادامه داد: در شهر شریان‌های درجه 1، 2 و 3 وجود دارد. انتهای خیابان استاد معین به فتح می‌رسد که این محدوده هنوز بازگشایی نشده، به این ترتیب شریان درجه 3 به 2 و 1 تبدیل می‌شود. ما برای دو طرفه کردن این مسیر مشکلی نداریم اما باید مطالعات آن انجام شود. این پروژه نیم متر بر روی مترو و با فاصله چهار متر از سطح خیابان آزادی با وجود تاسیسات شهری خیابان آزادی پیچیدگی‌های زیادی داشت اما با این وجود بدون مسدود شدن خیابان آزادی و با استانداردهای بالا نیز این پروژه به بهره برداری رسید.

حناچی تاکید کرد: ما همیشه راه‌های کم هزینه‌تر و پربازده‌تری هم داریم که یکی از آنها استفاده کمتر از وسایل شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است که ما هم همین مسیر را خواهیم رفت. البته با حساسیت‌های به وجود آمده امروز بررسی، مطالعه و مدل سازی‌های خود را برای این پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهیم داد. البته باید به این نکته توجه کنیم که ما از وسط پادگان جی عبور می‌کنیم و در بخش شمالی هنوز در شمال خیابان اکبری بن بستی وجود دارد. لذا باید تمهیدات لازم برای حجم ترافیک ورودی به این خیابان مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه سال آینده شهرداری تهران که روز گذشته به شورا تقدیم شد، گفت: یکی از خصیصه‌های این بودجه افزایش منابع پایدار است که به همراه دو لایحه مورد بررسی مجلس و به نتیجه رسیدن آن می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد. علاوه بر آن ما در این بودجه فشار را روی فروش تراکم نگذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: افزایش عوارض مطابق با عرف و بر اساس تصمیم شورای شهر تهران انجام می‌شود ولی چیز وحشتناکی در مورد عوارض وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha