• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98111207508

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

آغاز نهضت مسئله محوری در بسیج دانشجویی یزد

آغاز نهضت مسئله محوری در بسیج دانشجویی یزد

ایسنا/یزد مسئول بسیج دانشجویی یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی دو سامانه «شمسا» و «کندو» در این استان برای اعلام، ثبت و پیگیری مسائل و دغدغه‌های مختلف مردمی، گفت: نهضت مسئله محوری در سازمان بسیج دانشجویی استان یزد آغاز شده است.

«علی پورمیرزایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تشکیل حکومت اسلامی یکی از مهمترین رسالت‌های بسیج دانشجویی است، اظهار کرد: بسیج دانشجویی به عنوان یکی از پویاترین اقشار بسیج باید با اولویت قراردادن اهداف و ملاک‌های تعیین شده به سمت تعالی جامعه حرکت کند.

وی کادرسازی برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی به منظور تحقق اهداف گام دوم انفلاب را از دیگر اولویت‌های اجرایی بسیج دانشجویی در استان یزد دانست و افزود: به منظور نقش آفرینی بیش از پیش نهضت مسئله محوری به عنوان یکی از اولویت‌های جدی در سازمان بسیج دانشجویی راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با بیان این‌که نهضت مسئله محوری پنج گام اصلی دارد، گفت: شناخت مسائل، تشکیل هسته‌های حل مسئله، تشکیل هسته‌های گفتمان ساز، هسته مطالبه گری و هسته مطالبه‌گری، گام‌های اصلی پیش بینی شده برای تحقق اهداف نهضت مسئله محوری در بسیج دانشجویی است.

پورمیرزایی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی شمسا در سازمان بسیج دانشجویی کشور، تصریح کرد: عنوان این سامانه در حقیقت خلاصه عبارت سامانه شناسایی شناخت مسائل استان است که به منظور احصا چالش‌ها و تدوین راهکاری رفع موضوع طراحی و اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که دانشجویان باید با قدرت علم و بدون حزب‌گرایی نسبت به شناسایی مسائل و دغدغه‌های توسعه کشور اقدام کنند، بیان کرد: تدوین راهکارهای اجرایی و اعلام آنها به مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه یکی از اهداف و برنامه‌های در دستور کار بسیج دانشجویی برای توسعه بیش از پیش استان و کشور است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 30 گروه جهادی در بسیج دانشجویی استان یزد مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی دانشجویان در حوزه‌های مهارتی، بصیرتی و علمی از جمله اقدامات انجام شده در یزد است.

پورمیرزایی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه «کندو» در بسیج دانشجویی استان یزد، گفت: این سامانه به آدرس الکترونیکی https://candoportal.com برای اعلام و ثبت مسائل و دغدغه‌های مختلف توسط شهروندان در یزد راه‌اندازی شده و همه افراد جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

برگزاری کنگره شهدای دانشجو، 27 بهمن در دانشگاه یزد

«محمدعلی سالاری» مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد و دبیر اجرایی کنگره رویش نیز با اشاره به ضرورت تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و اجرای آنها در محیط دانشگاه، اظهار کرد: امسال بیش از 30 کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان یزد برگزار شده است.

وی با بیان این‌که 27 بهمن ماه امسال کنگره شهدای دانشجو به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می‌شود، افزود: سایت شهدای دانشجو در استان یزد راه‌اندازی شده و تاکنون اطلاعات 112 شهید در آن ثبت و معرفی شدند.

سالاری با بیان این‌که استان یزد مفتخر به تقدیم 135 شهید دانشجو به انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی ادبی و هنری رویش از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار بسیج دانشجویی در استان یزد است.

مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی یزد با اشاره به پایان مهلت شرکت جشنواره رویش، بیان کرد: یک هزار و 11 اثر به دبیرخانه جشنواره در یزد ارسال شده است.

این مسئول زمان برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره فرهنگی ادبی رویش در استان یزد را پنجم اسفند ماه عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از 27 بهمن ماه تا پنج اسفند ماه امسال هر روز یک رویداد فرهنگی، ادبی(محصول جشنواره رویش) در سطح دانشگاه‌های استان یزد برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی قرارگاه امام صادق(ع) در بسیج دانشجویی یزد، گفت: بررسی و پیگیری دغدغه‌های اجتماعی در داخل دانشگاه از جمله رسالت‌های تعیین شده برای این قرارگاه در دانشگاه‌های استان یزد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha