• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 98110503428
  • خبرنگار : 71576

عطایی: ناظران مسابقات لیگ صورت مساله را پاک نکنند

عطایی: ناظران مسابقات لیگ صورت مساله را پاک نکنند

کارشناس والیبال ایران با انتقاد از محروم کردن هواداران تیم‌های پر طرفدار لیگ‌برتر، گفت: بهتر است ناظران کمیته انضباطی دلایل وقوع اتفاقات در بازی‌ها را گزارش دهند و صورت مسئله را پاک نکنند.

به گزارش ایسنا، بهروز عطایی درباره تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون والیبال مبنی بر محروم کردن هواداران برخی تیم‌ها از جمله کاله مازندران، توضیح داد: از نظر من هر چیزی باید در چارچوب قواعد خاصی که مربوط به آن است صورت بگیرد و بیشتر روی صحبتم با چگونگی رخ دادن وقایع است. وقتی اتفاقی رخ می‌دهد بهتر است دلایل ایجاد واقعه نیز مشخص شود. تیم‌هایی مثل گنبد، کاله آمل و شهرداری ورامین نباید اینگونه قضاوت شوند. وقتی بازیکنی از حریف هواداران تیم‌هایی مثل کاله را تحریک می‌کنند درست نیست که هواداران آن‌ها محروم شوند.

وی ادامه داد: موضوعی که مطرح می‌کنم در همه جای دنیا عملی است. در دنیا برای آوردن هوادار به داخل سالن‌ها هزینه می‌کنند و پول‌های کلانی مصرف می‌شود. اکنون هواداران ما بدون هیچ چشم‌ داشتی برای حمایت تیم‌های مورد علاقه خود به سالن‌ها می‌آیند، پس درست نیست اینگونه با آن‌ها رفتار شود. بهتر است ریشه‌یابی درستی در مورد علل وقوع اعتراضات داشته باشیم.

کارشناس والیبال ایران با بیان این‌که ناظرین باید گزارشات خود را درست ارائه دهند، اظهار کرد: وقتی قرار است ناظران در مورد اتفاقات یک بازی به کمیته انضباطی گزارشی دهند، باید اصل ماجرا شرح داده شود نه این‌که صورت مساله را پاک کنیم. اگر اصل ماجرا ریشه‌یابی شود تیم‌هایی مثل گنبد، آمل و شهرداری ورامین اینگونه ضربه نمی‌خورند. هواداران ما متاثر از وضعیت اقتصادی موجود در جامعه هستند و شاید نتوانند مقابل تحریکات صبوری کنند. اگر علل وقوع چنین اتفاقاتی ریشه‌یابی شود سر تیم‌های پرهوادار بریده نمی‌شود. سال‌هاست که صورت مساله پاک می‌شود و مشکل همچنان ادامه دارد.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران در مورد شرایط تیم خود بعد از سپری کردن تعطیلات 50 روزه لیگ، اظهار کرد: خوشبختانه تمرینات خوبی را گذراندیم و سعی می‌کنیم همچنان نیز به تمرینات ادامه دهیم. می‌دانیم که لیگ پرفشاری را پیش رو داریم و قطعا سعی خواهیم کرد جوری پیش رویم که بازیکنان تاثیرگذار ما در لیگ و تیم ملی آسیب نبینند، تا در میادین بین‌المللی و حساس در اختیار تیم ملی نیز باشند.

گفته می‌شود فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تصمیم دارد تعداد سهمیه بازیکنان تیم‌ها در لیگ ملت‌ها را کاهش دهد. عطایی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق بر روی روند تیم ملی ایران تاثیر منفی می‌گذارد؟ اظهار کرد: در این هفت – هشت سال ما از این فرصت استفاده نکرده‌ایم و در طی این سال‌ها همیشه با استفاده از بازیکنان اصلی در لیگ ملت‌ها حضور داشته‌ایم. به گونه‌ای می‌توانم بگویم نگرش ما از سال‌های پیش همین است. فکر نمی‌کنم تاثیری روی روند تیم ایران بگذارد، اما برای کشورهایی چون روسیه و لهستان که نگرش متفاوتی دارند تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

وی در پایان گفت: از نظر من نگرشی که تیم‌هایی چون روسیه دارند باعث می‌شود بازیکنانی که به آنها فرصت کمتری داده می‌شود خود را نشان دهند مفید است. در ایران نه اما در سطح جهانی می‌توانم بگویم که تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha