• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98110201242
  • خبرنگار : 50024

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

هر گرم زهر زنبور عسل ۸۰ تا ۱۰۰ دلار فروخته می‌شود

هر گرم زهر زنبور عسل ۸۰ تا ۱۰۰ دلار فروخته می‌شود

ایسنا/البرز معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: صنعت زنبورداری در حال تغییر است و باید بتوانیم در این صنعت به روز عمل کنیم.

مرتضی رضایی چهارشنبه دوم بهمن ماه در دهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل که در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد با اشاره به افزایش میزان محصولات جانبی زنبور عسل از جمله ژل رویال اظهار کرد: طی دو سال گذشته تولید ژل رویال در کشور بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، وی همچنین به تولید زهر از کلونی‌های زنبور عسل اشاره کرد و گفت: از هر ۱۵ کلونی در طول هفته یک گرم زهر زنبور عسل تولید می‌شود.

این مسئول با اشاره به ارزش هر گرم زهر زنبور عسل توضیح داد: در حال حاضر هر گرم زهر زنبور عسل بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران رتبه سوم یا چهارم تولید عسل دنیا را به خود اختصاص داده ادامه داد:  باید تلاش کنیم در دیگر تولیدات زنبور عسل نیز با تکنولوژی برتر پیش رفته رتبه خوبی کسب کنیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت تولید زهر زنبور عسل گفت: امروزه از زهر زنبور عسل برای درمان بیماری‌ها از جمله دردهای مفصلی استفاده می‌شود که بسیار نتیجه بخش بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران در حوزه استفاده از ژل رویال و کپسولی کردن آن رشد داشته است، گفت: این موارد موجب ارزش افزوده برای صنعت زنبور داری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از صنعت زنبورداری حمایت شود، گفت: تا سه سال دیگر باید استفاده از محصولات و فرآورده‌های زنبور عسل در صنعت نهادینه شود؛ با انستیتوها در این مورد مذاکره کرده ایم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه صنعت زنبورداری در حال تغییر است و باید بتوانیم در این صنعت به روز عمل کنیم افزود: باید از فرصت های پیش رو برای بهره‌برداری و درآمدزایی از تمامی محصولات کندو استفاده کنیم و با اجرای طرح های مختلف بستر ساز رشد روز افزون  صنعت زنبورداری باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha