• چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98102519661
  • خبرنگار : 71511

/همایش پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی/

نژندی منش: ایران به دلیل ترور شهید سلیمانی علیه آمریکا اقامه دعوی کند

نژندی منش: ایران به دلیل ترور شهید سلیمانی علیه آمریکا اقامه دعوی کند

یک استاد دانشگاه گفت: اینکه ترور را به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح کنیم بسیار خطرناک است. با این شرایط به دوران دادگستری و انتقام گیری شخصی باز می گردیم و برای دنیا بسیار خطرناک است.

به گزارش ایسنا، هیبت الله نژندی منش در همایش پیامدهای منطقه‌ای و بین المللی ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: بحث را از حمله پهبادی آمریکا شروع می کنم. آنها اعلام می کنند عراقی ها راضی بودند و در راستای دفاع مشروع بوده است. همچنین اعلام می کنند که برای پیشگیری از برنامه های بعدی ایران بوده است که هیچ توجیه و مدرکی برای این مواردی که آمریکا مطرح کرده است وجود ندارد.

وی ادامه داد: اینکه ترور را به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح کنیم بسیار خطرناک است. با این شرایط به دوران دادگستری و انتقام گیری شخصی باز می گردیم و برای دنیا بسیار خطرناک است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آیا می توان ترور سردار سلیمانی را جنایت علیه بشریت دانست؟ در وهله اول جواب منفی است اما تحریم های اقتصادی به عنوان حمله علیه جمعیت غیر نظامی ایران تعریف شده است و در ادامه این ترور را باید به عنوان اقدامی غیر مشروع دانست.

وی ادامه داد: اقدام آمریکایی ها حمله مسلحانه بوده است. اقدام تجاوزگرایانه هم بر اساس رویه دیوان دادگستری حساب می شود. حمله به مقام ارشد نظامی یک کشور که سمبل و نماد حاکمیت است اقدام تجاوزگرایانه علیه مردم وکشور است.

نژندی منش گفت: اصول مهم بنیاندی منشور حقوق بشر توسط آمریکایی ها نقض شده است. شاید می خواهند به جای این منشور به قوانین داخلی خود اتکا کنند.

وی در پایان افزود: نباید ناامید بود تمام گزینه های حقوقی روی میز است. می توانیم با تلاش ناعادلانه بودن این اقدامات را در دنیا ثابت کنیم. باید علیه آمریکایی‌ها طرح دعوا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha